استاندار: تقویت بنیه دفاع هوایی استان مرکزی ضروری است


استاندار: تقویت بنیه دفاع هوایی استان مرکزی ضروری است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تقویت بنیه دفاع هوایی استان به خاطر وجود زیرساختهای حساس و حیاتی آن بسیار ضروری است.

سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه به مناسبت چهارمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز پدافند هوایی اراک افزود: در استان مرکزی علاوه بر حراست از سایت آب سنگین که از وظایف پدافند هوایی اراک است تاسیساتی مهمی نظیر پتروشیمی، پالایشگاه و مراکز حساس سیاسی و امنیتی وجود دارد که اهمیت پدافند هوایی استان را افزایش می دهد.
وی اظهار داشت: تاکنون ارتش جمهوری اسلامی همانند عقاب از مرزهای هوایی استان دفاع کرده و با تقویت چند برابری، هم حفاظت جان مردم و هم تاسیسات تامین خواهد شد.
استاندار مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی وزنه و لنگر اتکای مردم و نظام جمهوری اسلامی در روزهای اول آغاز جنگ تحمیلی بود و نیروی هوایی با ۲۰۰ فروند هواپیمای جنگی مواضع رژیم بعث عراق را منهدم کرد.

وی اظهار داشت: دفاع ارتش جمهوری اسلامی از مرزهای آبی و خاکی جانانه و با مدیریت علمی نظامی محقق شده است.

استاندار مرکزی گفت: فرمانده ارشد ارتش در استان مرکزی اکنون یکی از پویاترین و با تحرک ترین اعضای شواری تامین است که وظایف خود را به نحو شایسته انجام می‌دهد.

آقازاده افزود: همواره ارتش در همه شرایط سخت کنار ملت بوده و در دوران جنگ، سیل و در سال جاری با شیوع ویروس کرونا در اجرای پروتکل‌های بهداشتی مشارکت داشته است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی نیز گفت: کشور وامدار شریعت و نهضت حسینی است و ارتش به خود می‌بالد که با اعتقاد دینی از ملیت و مذهب نگهبانی می‌کند.

سرهنگ قاسم جلیلوند افزود: ارتش جمهوری اسلامی فرزندانی تربیت کرده که جا پای شهیدان سلیمانی، ستاری و صیادی می‌گذارند.
وی اظهارداشت: ارتش و سپاه ۲ ید واحده هستند که دشمن از اتحاد آنان می‌لرزد و جرات هیچ جسارتی به مرز و بوم ایران اسلامی ندارد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی گفت: جوانان زیادی در مرکز درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) آموزش می بینند و به پیکره دفاعی کشور اضافه می‌شوند تا مام وطن را حراست کنند.
سرهنگ جلیلوند افزود: پدافند هوایی ایران اسلامی اکنون قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست، هر چند این یگان هوایی در دوران جنگ نیز با اینکه از داشتن تجهیزات نظامی محروم بود اما موفق شد با پایبندی و مقاومت جنگ را پیش ببرد.

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل