نگاه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم به مباحث مهدوی مثبت است/ استفاده از ایده‌های مهدوی در تدوین برنامه هفتم توسعه


نگاه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم به مباحث مهدوی مثبت است/ استفاده از ایده‌های مهدوی در تدوین برنامه هفتم توسعه

حجت‌الاسلام متوسل با بیان‌اینکه نگاه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم نسبت به مباحث مهدوی مثبت است، گفت: در جلسه‌ای مشترک، اعضای این کمیسیون پیشنهاد کردند تا نظرات بنیاد مهدی موعود(عج) برای استفاده در برنامه هفتم توسعه ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل آرانی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جلسه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه، 25 شهریورماه) بنابر دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای ارائه نظر در حوزه مباحث فرهنگی نشستی مشترک برگزار شد که در آن دکتر احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز و من به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) نیز استاد قرائتی را همراهی کردیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ادامه داد: در این جلسه حجت الاسلام قرائتی حدود 30 دقیقه ای در حوزه های مختلف فرهنگی، مباحثی را مطرح کرد، بعد از آن ابتدا دکتر زرهانی به اجمال درباره ستاد اقامه نماز صحبت هایی داشت و نکاتی را درباره حمایت کمیسیون فرهنگی از ستاد اقامه نماز به ویژه آموزش و پرورش و توجه به نمازِ نسل نو مطرح کرد.

وی تصریح کرد: سپس من به عنوان مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) درباره فعالیت های بنیاد و ضرورت کار مهدوی، همچنین موانع و مشکلات مسیر و الزامات تقویت این باور و آموزه های آن نکاتی را بیان کردم. اعضای کمیسیون فرهنگی نیز پیشنهاداتی را مطرح کردند که مقررشد پیگیری شود. همچنین مقرر شد تا این جلسات با حضور حجت الاسلام قرائتی ادامه بیابد.

حجت الاسلام متوسل درباره پیشنهادات مطرح شده از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این جلسه و در حوزه مهدویت، بیان کرد: با توجه به آنکه برنامه هفتم توسعه در حال آماده شدن است پیشنهاد شد تا ستاد اقامه نماز کشور و نیز بنیاد مهدی موعود(عج) نظراتشان را برای استفاده در این برنامه اعلام کنند. حضور نمایندگان کمیسیون فرهنگی در جلسات ستاد و بنیاد از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کردند تا مباحث نماز و مهدویت در حیطه آموزش و پرورش و کتب درسی به صورت جدی بررسی و نقاط ضعف آنها برطرف شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) درباره پیشنهادات متقابل این بنیاد به اعضای کمیسیون فرهنگی، ابراز کرد: با توجه به اینکه جدول 17 شامل کمک به موسسات فرهنگی چندسالی است که از لایحه پیشنهادی بودجه دولت به مجلس حذف شده است، پیشنهاد کردیم تا کمیسیون فرهنگی راهی برای کمک به این موسسات به ویژه در حوزه مهدویت بیابد.

وی با بیان اینکه این نشست نخستین دیدار با کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بود، گفت: نگاه کمیسیون نسبت به مباحث مهدوی مثبت است اما باید توجه داشت شرایط کشور ویژه است و دست کمیسیون هم خیلی باز نیست از این رو، اگر در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1400 چیزی از سوی دولت در حوزه مهدویت لحاظ نشده باشد طبیعتاً مجلس راحت نمی تواند به تعبیر دولت هزینه ای را ایجاد کند که منابع تامین آن مشخص نیست.

حجت الاسلام متوسل با ابراز امیدواری از توجه دولت و مجلس به بودجه های مهدوی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت در برگزاری دوره ها و اجرای برنامه های حضوری، تمام توان ما در شبکه های مجازی و تقویت آموزش های مجازی متمرکز شده و برای این مهم سایت آموزش مجازی بنیاد در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت