اگر ریشه‌های عاشورا را بررسی نکنیم، نمی‌توانیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم


اگر ریشه‌های عاشورا را بررسی نکنیم، نمی‌توانیم مقدمه‌ساز ظهور باشیم

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر بررسی ریشه‌ها و عبرت‌های عاشورا، گفت: اگر ریشه‌های پدید آمدن ظلمی را که به امام حسین(ع) تحمیل شد دقیق بررسی نکنی نمی‌توانی امام زمان(عج) را بعد از ظهور تحمل کنی و مقدمه‌ساز ظهور باشی.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در سخنانی با عنوان «اگر ریشه های عاشورا را بررسی نکنیم ...»، اظهار کرد: باید نقش و تاثیر تک تک اتفاقاتی را که در زمان پیامبر(ص)، در دوران خلفا و دوران امیرمومنان امام علی(ع) رخ داده در وقوع عاشورا بررسی کنیم تا بدانیم چه رخ داد که کار به کربلا رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر ریشه های پدید آمدن ظلمی را که به امام حسین(ع) تحمیل شد دقیق بررسی نکنی نمی توانی امام زمان(عج) را بعد از ظهور تحمل کنی، نمی توانی مقدمه ساز ظهور باشی و امام زمان(عج) را یاری کنی.

وی تاکید کرد: برای آشنایان و عاشقان امام حسین(ع) بد است که عبرت های عمیق سیاسی عاشورا را نگرفته باشند؛ عاشورایی کسی است که از وقوع مقدمات پدید آمدن عاشورا جلوگیری کند، عاشورایی کسی است که اجازه ندهد شرایط عاشورا پدید بیاید، والا عاشورایی به این معنا نیست که کاری ندارم امام حسین(ع) چطور گرفتار شد و اکنون هم تشخیص نمی دهم امام زمان(عج) اگر ظهور کنند، چطور گرفتار می شوند، اما اگر در نهایت مظلومیت قرار گرفتند به یاریش می روم!

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه نمی شود روی این قسم عاشورایی بودن حساب کرد، گفت: این قسم عاشورایی بودن سبب می شود اگر امام زمان(عج) بیایند و دستوری دهند یک مرتبه به اعتراض برخیزی اما اگر تاریخ بدانی و پیشامد عاشورا را بدانی، درک می کنی که حادثه عاشورا از چنین دومینویی آغاز شد ... اگر اینها را بلد نباشی به امام زمان(عج) معترض نمی شوی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی شیعیان به امام زمان(عج) اعتراض می کنند که چرا سختگیری می کنی، و حضرت(ع) در پاسخ آنها می فرمایند: برای اینکه این رفتارها ریشه پدید آمدن عاشورایی دیگر است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری