سرگذشت زنان رزمنده گلستان کتاب و فیلم می‌شود


سرگذشت زنان رزمنده گلستان کتاب و فیلم می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به ضرورت الگوسازی از زنان رزمنده برای نسل جوان گفت که خاطرات و سرگذشت 500 زن گلستانی حاضر در دفاع مقدس پس از گردآوری تبدیل به کتاب و فیلم می‌شود.

الهه غیناقی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : خدمات زنان رزمنده گلستان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و نظامی همراه و همگام با مردان حماسه آفرین در زمان جنگ، موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و آن را نادیده گرفت.

وی گفت: با وجود اعزام فراوان زنان به جبهه ها در دوران دفاع مقدس، گلستان زن شهید در جنگ تحمیلی ندارد.

غیناقی ادامه داد :علاوه بر مشارکت زنان گلستانی در پشت جبهه، ۵۰۰ زن استان در میدان نبرد و خط مقدم حاضر شده و با حضور در عملیات‌‏ها، عکاسی و خبرنگاری، پرستاری و امدادرسانی به مجروحان و اسارت در جنگ، پایداری های بی نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

وی به چاپ چندین کتاب با موضوع افتخار آفرینی زنان گلستانی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های حشمت، گوهرانه، ترنم سرخ، جبهه عشق، لیلی های وطن، دختر یزدان و یک زن از جمله کتاب های منتشر شده در حوزه ایثارگری زنان رزمنده گلستان است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد : در همین راستا و با هدف معرفی زنان ایثارگر استان، چندین فیلم مستند از زندگی آنان تهیه و صدا و سیما پخش شد.

آیین‌های هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

استان گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر