ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا


ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا

اصفهان - آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه در مراسم یادواره شهدا یک فراز از وصیت نامه هر شهیدی خوانده شود، گفت: همه ما در مقابل شهدا وظیفه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر پنجشنبه در هیجدهمین یادواره شهدای جوشقان استرک که در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد اوسط برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند، گفت: همه ما درمقابل شهدا وظیفه داریم.

ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما را شهدا در وصیت نامه‌های خود مشخص کرده اند، افزود: شهدا به ما سفارش کرده اند رهبری را تنها نگذارید، از انقلاب جدا نشوید و مسیر انقلاب را ادامه دهید.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه در مراسم یادواره شهدا یک فراز از وصیت نامه هر شهیدی خوانده شود، گفت: بدون استثناء در همه وصیت نامه شهدا برحفظ حجاب، توجه به نماز اول وقت، احترام به والدین، حمایت از نظام و ولایت تأکید شده است.

به گفته وی معامله با خدا تضمین شده است و خدا مشتری خوبی است و شهدا هم فروشندگان خوبی بودند که جان و مال خود را عرضه کردند و خداوند خریدار کالای شهدا بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان وعده خداوند را تخلف ناپذیر دانست و ابراز داشت: تورات و انجیل وثیقه و قرآن ودیعه است که پاداش معامله با خدا بهشت است.

ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا
آیت الله سلیمانی گفت: خداوند مشتری کالای مومنین است و تا انسان به ایمان متصل نشود و با سرمایه ایمان وارد بازار نشود خداوند مشتری او نخواهد بود.

وی افزود: شهدا با خدا معامله کردند و خداوند عیار آن‌ها را محک زد و مشتری شهدا شد، اما خدا مشتری هر جنسی با هر عیاری نیست چرا که هر جنسی ارزش خریداری ندارد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: خداوند مشتری و خریدار جان و مال مومنین است، از این رو در جامعه هم مجاهدان جان و هم مجاهدان مال زیادی داریم که برخی با جان خود و برخی دیگر با مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند.

ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا
وی با تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت: شهدای سرافراز و گرانقدر سبب تحکیم و استواری نظام مقدس اسلامی ما شدند و سر‌افرازی، عزت و افتخار این نظام در عرصه جهانی مدیون ایثار و فداکاری فرزندان ملت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نقش شهدا در دوران حاضر اشاره کرد و افزود: شهدا همیشه و به خصوص در دوران کنونی بهترین الگوی جوانان هستند.

شایان ذکر است، ابتدای این مراسم آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از کتاب «یاران جوشقانی امام خمینی (ره)» شرح حال حضور رزمندگان جوشقان در دوران دفاع مقدس رونمایی کرد.

ضرورت توجه به وصیت نامه شهدا
لازم به ذکر است جوشقان استرک کاشان ۳۷ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است که در بین شهدا، شهید مهدی زارع با ۱۶ سال سن کم سن‌ترین شهید و سعید امین الله صباغ زاده با ۳۱ سال مسن‌ترین شهید است./۱۳۰۷/پ210/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...