ماموریت پنج ستاد معین بازسازی مناطق سیل زده لرستان پایان یافت


ماموریت پنج ستاد معین بازسازی مناطق سیل زده لرستان پایان یافت

خرم‌آباد – ایرنا – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ماموریت پنج استان به عنوان ستادهای معین بازسازی مناطق سیل زده لرستان بر اساس برنامه زمان‌بندی پایان یافت.

مسعود رضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار بازسازی مناطق سیل زده فروردین ۹۸ بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل نهایی است .

وی با تشکر از زحمات استان های معین تصریح کرد: این ستادها مامور در پلدختر، معمولان، چگنی، نورآباد، الیگودرز و ازنا بودند و کار بازسازی مابقی مناطق نیز بر عهده استان لرستان بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۲۰ هزار واحد تعمیری به سرانجام رسیده ادامه داد: ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی و مابقی شهری بودند.

رضایی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی احداث این واحدها ادامه داد: با ترک ستادهای معین، مابقی اقدام بازسازی برای تمامی شهرها توسط بنیاد مسکن لرستان انجام می شود.

وی گفت: هرکدام از افراد سیل زده که پرونده تسهیلات معیشتی یا مسکن آنها باز است به بنیاد مسکن لرستان مراجعه کنند تا بنابر وظیفه قانونی و در راستای اجرای مصوبات دولتی برای آنها اقدام شود.

وی تاکید کرد: این افراد باید قبل از آغاز بارندگی ها واحد خود را تکمیل کنند چراکه بازسازی مشارکت محور است و مردم باید همکاری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: به طور معمول برنامه زمان بندی بازسازی ها یکساله است اما این مهم در خصوص مناطق سیل زده لرستان به دلیل کرونا، افزایش قیمت ها، تامین زمین و مکان یابی جدید به طول انجامید.

رضایی ادامه داد: برخی سیل زدگان زیربنای بیشتری برای واحد مسکونی جدید گرفته اند و برخی نیز توان مالی و آورده کمتری داشته اند که باید واحد خود را قبل از اتمام بارش ها به اتمام برسانند.

استان های اردبیل در معمولان، اصفهان در پلدختر، کردستان در ازنا و الیگودرز، مرکزی در چگنی و قزوین در دلفان کار بازسازی مناطق سیل زده لرستان را بر عهده داشتند.

سیل فروردین ۹۸ لرستان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به استان خسارت زد و حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی را تحت تاثیر قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط