امام خمینی(ره) تلاش برخی گروهک‌ها برای از رونق افتادن مساجد در جنگ را بی‌اثر کردند


امام خمینی(ره) تلاش برخی گروهک‌ها برای از رونق افتادن مساجد در جنگ را بی‌اثر کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی خمینی گفت: باور عمیق به جایگاه مساجد بود که مردم و مسئولان را در دوره جنگ، یکصدا کرد و این خانه‌های خدا محور بودند و ملت ما با این اتحاد و دید درست و بصیرت توانست سرنوشت جنگ را به نفع خود رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین "حیدرعلی جلالی خمینی" در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه‌ شاید کسی را نشود در میان مردم و مسئولان پیدا کرد که از اهمیت جایگاه مساجد بی خبر باشد، اظهار کرد: خبر باید تبدیل به عمل شود تا اثرات مثبت و سازنده ای در جامعه داشته باشد در حالی که چنین وضعیتی در میان برخی از مردم و مسئولان دیده نمی شود که در غیر این صورت، شاهد حضور کمتر مردم به ویژه جوانان در برخی از مساجد نمی بودیم‌.

وصی و شاگرد امام‌ خمینی (ره) افزود: باور عمیق به جایگاه مساجد بود که مردم و مسئولان را در دوره جنگ، یکصدا کرد و این خانه های خدا در آن دوره محور بودند و ملت ما با این اتحاد و بصیرت توانست سرنوشت جنگ را به نفع خود رقم بزند.

وی اضافه کرد: تعدادی از منحرفین و گروهک های ضد انقلاب که بعضی از آنها وابسته به شرق و غرب و دارای افکار التقاطی بودند تلاش داشتند مساجد را در مدیریت جنگ از رونق بیندازند که امام خمینی (ره) تلاش آنان را بی اثر کرد.

جلالی خمینی در ادامه به سخنان مقام‌ معظم رهبری درباره نقش مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: داشتن روحیه مقاومت و استکبارستیزی و استبدادستیزی از شاخص های چنین سبکی است که مساجد در این زمینه نیز نقش گفتمان ساز و مبلغ را دارند. عده ای در سال های دفاع مقدس تلاش داشتند با آرم و نشان سازمان های خود در جبهه ها حضور یابند که ملت ایران این انحراف و تفرقه افکنی را نپذیرفت و مردم و مسئولان، مساجد را تنها آرم و نشان رزمندگان قبول کردند.

وی در ادامه به تلاش دشمن برای از رونق انداختن مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا و انجام تبلیغات گسترده برای برگزار نشدن مراسم در این خانه های خدا اشاره و اظهار کرد: الحمدالله مسجدی ها بسیار قانون مندتر از سایر گروه های مردم در این زمینه عمل کردند و می توان با قاطعیت گفت اکثریت نمازگزاران با ماسک و مهر و جانماز شخصی به مساجد می آیند و در رعایت فاصله اجتماعی و سایر مسائل بهداشتی، بسیار مراقبت می کنند.‌ این در حالی است که حضور مردم در برخی از مراکز دیگر مثلا پاساژها، با رعایت کمتر پروتکل های بهداشتی همراه است.‌ به عبارت دیگر هر جا جنگی وجود دارد مسجدی ها جلودار هستند و خود را موظف به حضور در خطوط مقدم می دانند موضوعی که در ضد عفونی کردن محلات و اماکن از سوی مدافعان سلامت مستقر در مساجد و هیئت های مذهبی مشاهده شد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا