270 کیلوگرم تریاک در اردکان و خاتم کشف شد و 2 خبر از یزد و ابرکوه


270  کیلوگرم تریاک در اردکان و خاتم کشف شد و 2 خبر از یزد و ابرکوه

یزد- ایرنا- کشف 270 کیلوگرم تریاک در خاتم و اردکان و برگزاری یادواره 933 شهید در یزد و مهردشت ابرکوه از جمله خبرهای روزشنبه یزد است.

فرمانده انتظامی یزد گفت: در ۲ عملیات جداگانه در شهرستان‌های اردکان و خاتم ۲۷۰ کیلوگرم تریاک از همین تعداد خودرو عبوری کشف شد و در این ارتباط ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند..

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس یزد، سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: متهمان قصد انتقال مواد یادشده را از شرق و جنوب کشور به تهران و استان‌های مرکزی و شمالی داشتند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۱ تن انواع مواد مخدر در بازرسی از خودروهای عبوری در استان کشف شده است.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب و بالعکس، در برخی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالاهای قاچاق و موادمخدر نیز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در جاده‌های استان تردد می‌کند .

یزد

همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس یادواره سرداران و ۹۰۰ شهید دانش آموز استان یزد جمعه شب با عنوان «هم کلاسی آسمانی» به نحو باشکوهی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا بدون حضور مردم و از طریق فضای مجازی پخش شد .

در این مراسم ارجمند خسرو پناه از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و یکی از بیست و سه دانش آموز آزاده کشور به ذکر خاطره خود پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام سید علی نورالدینی از کارشناسان مذهبی و یادگاران دفاع مقدس در خصوص رشادت ها و ایثار رزمندگان اسلام سخنرانی کرد.

اجرای مداحی و زیارت مجازی مزار سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس جزو برنامه‌های دیگر یادواره بود.

این مراسم توسط تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان برگزار شد و از سه هزار و ۸۵۰ شهید استان یزد حدود ۹۰۰ نفر دانش آموز هستند.

هفته دفاع مقدس با چهار هزار برنامه از ۳۱ شهریورماه در یزد آغاز شده است.

ابرکوه

همچنین همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس جمعه شب یادواره سرداران و ۲۶ تن از شهدای محلات اردی و مهرآباد شهر مهردشت بخش بهمن و همچنین یادواره شهدای زن با حضور امام جمعه ، بخشدار بهمن ابرکوه و جمعی از مسوولان وخانواده های شهدا و مردم در مسجد امیرالمومنین (ع) و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این آیین ها حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن و جانشین ستاد عتبات عالیات استان یزد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا به تبیین نقش شهدا و ایثارگران در دوران دفاع پرداختند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ابرکوه هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشادت ها و فداکاری رزمندگان اسلام با بیان اینکه ولایت‌پذیری و اخلاص از ویژگی‌های مهم شهداست ،گفت: شهدا با اهدای جان خود در راه حفاظت از اسلام، قرآن و انقلاب به وظایف خود به خوبی عمل کردند.
سرهنگ مهدی ابرقویی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای والامقام افزود: دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس با توکل بر خداوند متعال و با هدایت ها و رهبری های امام خمینی (ره) به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ پر افتخار ایران به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: با فداکاری رزمندگان اسلام و تدابیر رهبر مقام معظم انقلاب، هم اکنون امنیتی در کشور حاکم است که در هیچ یک از کشورها وجود ندارد که باید مسوولان و مردم قدردان این امنیت و اقتدار باشند و آن را حفظ کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه ، اظهارکرد: افتخار آفرینی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مایه مباهات برای تمامی ملت ایران و پشتوانه بزرگی برای نظام اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی آفریدند، خاطر نشان کرد: امنیت امروز کشورمان در سایه حماسه سازان دوران دفاع مقدس حاصل شده است .
ابرقویی بابیان اینکه راه شهدا و ایثارگران برای همیشه زنده و پویاست ، یادآورشد : مردم ایران باید همواره پیرو ولایت فقیه باشند تا آسیبی به مملکت وارد نشود که این مهم با همدلی ملت در سایه پربرکت مقام معظم رهبری در کشور به حمدالله حاکم است .

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

شهرستان ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۶۷۰ جانباز و ۳۳ نفر آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی