28 فعال فرهنگی و هنری قشم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند


28 فعال فرهنگی و هنری قشم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند

قشم- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: بیش از 203 نفر در شهرستان قشم عضو صندوق اعتباری هنرمندان شده‌اند و تاکنون 28 نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این رونددامه دارد.

علیرضا کمساری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ۲۷ نویسنده‌ در زمینه‌های مختلف ادبی، تاریخی،گردشگری، مذهبی، روان‌شناسی و حقوق با پشتیبانی کمیسیون حمایت و خرید کتاب معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم کتاب منتشر کرده‌اند و پنج ناشر نیز با کسب پروانه در این جزیره مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شمار کانون‌های آگهی و تبلیغات در این منطقه در مدت هفت سال دولت تدبیر و امید از ۲ به ۴۷کانون افزایش یافت و ۶۶ جشنواره، همایش و کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و سینمایی در این مدت در قشم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قشم با اشاره به افتتاح مدرن‌ترین سینمای جنوب کشور در سال ۹۶، از اکران ۶۵ فیلم روز سینمای ایران از ابتدا تا کنون خبرداد و افزود: سینمای سیتی سنتر قشم به‌عنوان اولین زیرساخت فرهنگی و هنری با همکاری بخش خصوصی و طبق استانداردهای سینماهای تراز اول کشور ساخته شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر اصیل این منطقه با پیشینه تاریخی خود به‌ عنوان مهمترین شاخصه در پیشرفت جنبه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و به ویژه گردشگری است و معیشت هنرمندان و فرهیختگان جامعه محلی قشم و کسب و کارهای وابسته به آن همواره مورد توجه مسوولان بوده است .

کمساری در ادامه ابا اشاره به تاسیس نخستین هنرستان دخترانه در منطقه آزاد قشم با رویکرد هنرهای زیبا، افزود: این مرکز آموزشی در فضایی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۷۴۰ متر مربع با امکانات کارگاهی و آموزشی مطلوب در مجاورت دفترهای انجمن‌های فرهنگی و هنری افتتاح شد .

وی به روند رو به رشد مراکز، موسسات و آموزشگاه‌های آزاد هنری اشاره و تصریح کرد: ۳۷ موسسه فرهنگی و قرآنی، ۱۸ آموزشگاه آزاد هنری و ۸ گروه نمایش ثبت شده در جزیره قشم فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قشم در پایان ظرفیت کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۹ کانون فعال در قشم فعالیت دارد که از این تعداد هفت باب دارای کتابخانه است و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی می توانند از آن خدمات دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !