یکهزار ساخت‌وساز غیرمجاز امسال در مازندران تخریب شد


یکهزار ساخت‌وساز غیرمجاز امسال در مازندران تخریب شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که در 6 ماهه نخست امسال یکهزار ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان تخریب و زمین‌های آن به بخش کشاورزی بازگردانده شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران ، عزیزالله شهیدی فر آمار تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در نیمه اول سال گذشته را ۷۰۰ مورد اعلام کرد و افزود که امسال عملکرد در این زمینه ۲ برابر شده است.

وی با اعلام این که تخریب این ساخت و سازها به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ اراضی کشاروزی و باغی صورت گرفته ، گفت : اراضی زراعی در استان مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است و تولید هفت و نیم میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان از همین اندک زمین‌های کشاورزی است.

شهیدی فر توضیح داد : مهاجرت از روستا و سایر استان‌ها و علاقه‌مندی به تملک زمین در استان مازندران وجود دارد که در سال های اخیر این اقدام شدت گرفته است و وقتی‌که خرید زمین انجام می‌شود ساخت و سازهای غیرمجاز هم رخ می‌دهد ، ولی جهاد کشاورزی مازندران به همراه دستگاه‌های ذیربط مانند دادگستری و دادستانی به طور جدی از غرب تا شرق استان را رصد می کند.

وی گفت : جهاد کشاورزی مازندران دارای ۲۲ گشت ۱۳۱ است که پایش‌ها را در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌دهد و گزارش‌هایی که به این سامانه اعلام می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : برای اینکه اراضی کشاورزی استان را نجات دهیم با هماهنگی دادستانی و دادگستری به طور جدی اقدام به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کردیم و تلاشمان این است از اراضی کشاورزی استان حراست کنیم.

وی اضافه کرد: اگر متقاضی طرح یا پروژه‌ای دارد به جهاد کشاورزی مراجعه کند و مراحل قانونی را طی کند اما اگر کسی تخلفی را انجام دهد به کشاورزی استان ضرر و زیان می رساند.

شهیدی فر گفت : اجرای هر طرحی در استان دارای حریم خاص خودش است و این فواصل باید رعایت شود که بستگی به نوع تولیداتی دارد که در آن طرح دیده شده است و بر اساس نوع فعالیت و میزان آلایندگی و رعایت اصول بهداشتی متفاوت است و فواصل زیست محیطی که باید رعایت شود از ۱۰۰ متر تا یک کیلومتر متفاوت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت