2هزار و 936 فقره پرونده تخلف صنفی در اردبیل تشکیل شد


2هزار و 936 فقره پرونده تخلف صنفی در اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل 2 هزار و 936 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش 139 میلیارد و 23 میلیون و 920 هزار تومان در استان خبر داد.

رامین صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ۱۰۴ هزار و ۲۳۸ مورد بازرسی از واحذهای صنفی در ۶ ماه اول سال جاری افزود: پرونده‌های متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که موضوع بیشتر آنها گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و نبود برگه درج قیمت است.

وی با اشاره به اینکه عمده نظارت‌ها بر عرضه کالاهای پرتقاضا و اساسی است، اظهارداشت: تیم‌های بازرسی هر روز از اول وقت اداری بصورت ۲ نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر برای کنترل بازار فعال هستند و اتاق اصناف از تمام ظرفیت خود برای نظارت استفاده کرده است.

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به کثرت تعداد واحدهای صنفی از شهروندان انتظار داریم که همانند بازرسان و ناظران افتخاری در این مسیر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را یاری نموده و تخلفات صنفی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود .

صادقی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برحسب وظیفه ذاتی نظارت بر بازار و کنترل و رسیدگی به تخلفات صنفی واصله از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ آمادگی کامل برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف را دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی ملزم به اجرای قوانین نظام صنفی و رعایت نرخ‌های مصوب هستند گفت: شکایات و گزارشاتی که از طرف مردم یا در حین بازرسی محرز می‌شود در اسرع وقت پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع می‌شود.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهارداشت: توصیه ما به متصدیان واحدهای صنفی این است که تابع قوانین نظام صنفی و نرخ های مصوب باشند و به هیچ وجه از نرخ های مصوب عبور نکنند چراکه با برخورد قاطع بازرسان این سازمان مواجه خواهند شد.

صادقی یادآور شد: فروشندگانی که از قبل کالا در اختیار دارند باید کالاهای در اختیار را با قیمت واقعی و سود منطقی که سازمان حمایت مشخص کرده است به مردم عرضه کنند.

وی بیان کرد: با کسانی که از عرضه کالا خودداری یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار کنند به شدت برخورد خواهد شد و نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی، شوینده، مواد لبنی، مصالح ساختمانی ، لاستیک خودرو و لوازم خانگی از مهم‌ترین اهداف نظارتی ویژه برخورد با محتکران و گرانفروشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب