استاندار همدان: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود


استاندار همدان: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: به منظور افزایش توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا باید نظارت بر روند اجرای پروتکل‌ها تشدید شود.

سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: سپاه همدان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را برای تشدید نظارت ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: تیم های بازرسی ابتدا اقدام به راهنمایی و ارشاد واحدهایی که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی اعتنا هستند کرده و در صورت لجاجت و اصرار فرد به تخلف بهداشتی، علاوه بر تعطیلی واحد فرد متخلف به مرجع قضایی معرفی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی تشدید شود اظهار داشت: در برخی از محله‌های شهر همدان اثری از استفاده ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی نیست در حالیکه باید فرمانداری همه دستگاه‌های مسوول را پای کار آورد و اجازه رشد یکباره آمار متوفیان در شهرستان را ندهند.

شاهرخی اضافه کرد: در این راستا می‌توان از حرکت‌های نمادین از جمله استفاده گشت زنی با خودروهای دارای بلندگو و ترغیب و تشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی در کنار بیان هشدارهای لازم، استفاده کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از شیوع کرونا در خواست ایجاد محدودیت هایی را دارد که باید این درخواست ها در جلسه فوق العاده کمیته امنیتی و اجتماعی مطرح و به دنبال تایید وزارت کشور در همدان اعمال شود.

استاندار همدان تاکید کرد: سعی کمیته امنیتی و اجتماعی و علوم پزشکی بر مطابق بودن تصمیمات با مصوبات و سیاست های ستاد ملی کرونا باشد چرا که هنر ما توجه به معیشت در کنار سلامت است در غیر اینصورت، تعطیل کردن و نشستن افراد در خانه را می توان شکست دادن ما توسط کرونا دانست.

شاهرخی از مدیران دستگاه اجرایی استان همدان خواست در این شرایط کرونایی رعایت حال کارمندان دارای علایم بیماری به ویژه زنان باردار و زنان دارای فرزند زیر ۶ سال را بکنند.

وی درباره درخواست های ارائه شده برای تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز اظهار داشت: علوم پزشکی واکسن را بر اساس ضوابط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق کند و به درخواست غیر متعارف در هر مقام و جایگاهی و خارج از روال قانونی پاسخی ندهد.

استاندار همدان گفت: کادر بهداشت و درمان هفت ماه کار طاقت فرسا را متحمل شدند بنابراین به زودی در آیینی از تلاش و خدمات این عزیزان قدردانی صورت می گیرد.

شاهرخی همچنین از مدیران آموزش و پرورش به واسطه تلاشهای صورت گرفته برای بازگشایی مدارس قدردانی کرد و گفت: خواستار تداوم بازگشایی مدارس بوده البته می توان در صورت قرار گرفتن در شرایط خاص کرونایی از ظرفیت آموزش مجازی و صدا و سیما نیز برای تدریس استفاده کرد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با هدایت امام جمعه برنامه های محرم را با مدیریت همراه با عقلانیت، رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ شعائر اسلامی برگزار کرد و در ادامه نیز انتظار می رود برای مراسم اربعین همین گونه عمل کند.

استاندار همدان تاکید کرد: راهپیمایی اربعین امسال ممنوع بوده همچنین اسکان زائر، راه اندازی ایستگاه صلواتی و تجمع نیز برای اربعین حسینی در این استان صورت نمی‌گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه محدودیت ها در شرایط قرمز کرونایی به منظور حفظ سلامت مردم تشدید می شود تاکید کرد: احتمال می رود مراسم متمرکز در شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند با رعایت پروتکل ها پیش بینی شود که این موضوع نیاز به بررسی است.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروز سالگرد تحقق فرمایش حضرت امام راحل (ره) در شکسته شدن حصر آبادان است دستوری که در معادلات نظامی و شرایط آن روز محقق شدن آن امکان پذیر نبود ولی این دستور در قالب عملیات ثامن الائمه به نتیجه رسید و به یادگار در تاریخ جنگ ثبت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت: تاکنون / چهارم مهر/ ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا