آخرین آمار کرونا در کشور/تهران در وضعیت کاملاً بحرانی / درخواست اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای


سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 3204 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی 24 گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه 172 تن نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت طلا ،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

آخرین آمار کرونا در کشور/تهران در وضعیت کاملاً بحرانی / درخواست اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون سه میلیون و ۹۰۵ هزار و ۳۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در توضیح استانهای در شرایط هشدار گفت: استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

آخرین آمار کرونا در کشور/تهران در وضعیت کاملاً بحرانی / درخواست اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

تهران در وضعیت کاملاً بحرانی / درخواست اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پر خطر قرار دارد، گفت: بر این اساس ستاد کرونای تهران به همراه استانداری تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و وزیر کشور، در خواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم.

دکتر علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب که در ستاد کرونای استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره واگذاری اختیار تعطیلی استانها به ستادهای استانی کرونا، اظهار کرد: همانگونه که امروز در ستاد ملی مطرح شد، بلافاصله بعد از آن ستاد کرونای تهران به همراه استانداری تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و وزیر کشور، در خواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که در ستاد ملی مصوب شد، سقف و بازه زمانی یک هفته‌ای برای محدودیت‌ها بوده که بر این اساس ما نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای خواستار اعمال محدودیت‌ها در استان و شهر تهران هستیم و طبیعتا در انتهای هفته با تحلیل آماری و اپیدمیولوژیک بیماری در استان تهران، راجع به استمرار ، ادامه و یا تعلیق محدودیت‌ها اعمال نظر خواهیم کرد.

زالی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های تهران به 800 نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. در واقع شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملاً بحرانی و پر خطر قرار داده است.

وی با بیان اینکه تا انتهای هفته گذشته تقریباً هر روز شاهد شیب رو به تزاید آمار بیماری بوده‌ایم، گفت: در هفته فعلی و پیش رو نیز آمار بررسی خواهد شد و بر اساس وضعیت تهران تصمیم‌گیری می‌شود.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 10.8 هزار پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مهر | 2.6 هزار خبری غیرمنتظره برای بازار ارز / شتاب عجیب صادرات نفت و احتمال سقوط دلار | 10.8 هزار نرخ ارز در صرافی ملی برای بار دوم گران شد/کاهش بهای رسمی ۲۴ ارز | 2.1 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 16.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط