نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد هرمزگان با حضور جهانگیری آغاز شد


نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد هرمزگان با حضور جهانگیری آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- با پایان یافتن طرحهای افتتاحی مرحله دوم کارخانه فولاد جنوب کیش و بیمارستان تخصصی زنان و زایمان بندرعباس، طرحهای بندری و بازدیداز گمرک شهید رجایی، نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد هرمزگان به ریاست معاون اول رییس جمهوری در استان هرمزگانی عصر شنبه در بندرعباس آغازشد.

اسحاق جهانگیری که صبح امروز شنبه وارد استان هرمزگان شد، پس از بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی از مسائل و مشکلات فراروی تشریفات گمرکی و چالش‌های پیش روی فرایند ترخیص کالا مطلع شد و اعلام کرد: گمرک محلی برای انبار و نگهداری کالا نیست و باید مقرراتی وضع شود تا هزینه انبارداری کالاهایی که بیش از مدت متعارف در گمرک باقی می‌مانند، برای صاحبان کالا مقرون به صرفه نباشد و او را ملزم به تخلیه کالای خود از بنادر کند.

وی در نشستی مشترک سازمان‌های صمت، گمرک، بنادر و دریانوردی و بانک مرکزی در گمرک بندرشهید رجایی در واکنش به آمار رئیس کل گمرک کشور مبنی بر دپوی ۸ میلون تن کالا در انبارهای بنادر و گمرکات کشور گفت: این آمار حجم بسیار بالایی است و باید با ورود بخش خصوصی سریع‌تر این کالاها ترخیص شود و در درسترس مردم قرار بگیرد.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، استاندار هرمزگان و رییس سازمان بنادی و دریانوردی نیز حضور داشتند، موضوع ماندگاری برخی کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شد.

وی همچنین از بخش‌های مختلف مجتمع بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و همزمان با این بازدید از ۱۲ طرح دریایی و بندری در سطح استان هرمزگان به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

در این جلسه مقرر شد کالاهای اساسی در کوتاهترین زمان ممکن و با شیوه نامه ای که وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر به زودی توافق و اعلام می کنند، از گمرکات ترخیص و در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین در خصوص مواد اولیه، تجهیزات و قطعات کارخانه ها که تا این لحظه در گمرکات کشور وجود دارد مقرر شد اگر وارد کننده و صاحب کالا خودش ارز مورد نیاز را تامین کند، در اسرع وقت امکان ترخیص کالا از گمرکات برای او فراهم شود.

معاون اول رییس جمهوری هم اکنون پس از بررسی وضعیت اقتصادی استان ، نشست با بازرگانان وتجار و بازدید از گمرک استان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی درحال بررسی آخرین وضعیت اقتصادی استان بویژه در زمینه انباشت کالاها دراین گمرکات است.

سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، حریری چی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان، جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان