نبیه بری: همچنان به طرح فرانسه پایبند هستیم


نبیه بری: همچنان به طرح فرانسه پایبند هستیم

رئیس پارلمان لبنان بر پایبندی خود و جنبش امل به طرح امانوئل مکرون تأکید کرد.

نبیه بری: همچنان به طرح فرانسه پایبند هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری رویترز، با وجود استعفا و انصراف مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف لبنان از تشکیل کابینه، نبیه بری، رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل در این کشور (یکی از دو حزب عمده شیعه در لبنان) اعلام کرد جنبش او همچنان به طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پایبند است.

نبیه بری در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در موضع خود برای پایبندی به طرح فرانسه طبق محتوای آن هستیم.

رویترز مدعی شد محور اختلافات بر سر تشکیل دولت جدید که به استعفای مصطفی ادیب ختم شد، درخواست حزب امل و حزب الله برای مشخص کردن شماری از وزرا بوده است.

گفتنی است پس از گذشت حدود یک ماه از تلاش‌های انجام شده در سایه فشار‌های فرانسه بر رهبران لبنان به منظور خارج کردن این کشور از بحران حاضر، مصطفی ادیب، نخست وزیر لبنان امروز شنبه از تشکیل دولت انصراف داد.

«مصطفی ادیب» نخست وزیر مکلف لبنان در کاخ ریاست جمهوری بعبدا ضمن اعلام معذرت خواهی از مردم کشورش، اعلام کرد که وظیفه تشکیل دولت جدید را نمی‌تواند ادامه دهد.

ادیب تاکید کرد که ابتکار عمل امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه باید ادامه پیدا کند؛ زیرا بیانگر نیت صادقانه فرانسه است.
دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهور لبنان با درخواست انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: عماد میشل عون ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز (شنبه) میزبان مصطفی ادیب نخست وزیر مکلف بود و ادیب وی را در جریان مشکلات و موانع پیش روی روند تشکیل کابینه قرار داد و نامه انصراف از تشکیل کابینه را نیز تقدیم او کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر