هواشناسی کردستان در خصوص روند کاهشی دما هشدار داد


هواشناسی کردستان در خصوص روند کاهشی دما هشدار داد

سنندج - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای این استان از صبح فردا تا اخر هفته روند کاهشی سه تا چهار درجه‌ای به خود می‌گیرد.

نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایش نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان از صبح فردا یکشنبه ۶ تا صبح چهارشنبه ۹ آبان سال جاری شاهد کاهش نسبی دمای هوا و وزش باد گاهی شدید و تندبادهای لحظه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه کاهش سه تا چهار درجه‌ای دما در بازه‌ی زمانی یاد شده در طول شبانه روز به ویژه صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر باشد اضافه کرد: این پدیده‌ها غالب نقاط به خصوص نیمه شرقی و شمالی استان شامل دهگلان، دیواندره و سقز را فرا خواهد گرفت.

احمدیانی یادآور شد: با توجه به اینکه در نواحی شمال شرقی و شرقی دمای ۲ متری نزدیک به شفر درجه سلسیوس است انتظار می‌رود دمای سطح خاک نواحی شرقی استان در این مدت به محدوده صفر و زیر سفر درجه سانتیگراد نیز برسد.

وی افزود: احتمال ورود آسیب به محصولات باغی و جالیزی در اثر کاهش دما، ساختمان‌های نیمه کاره و پوشش پلاستیکی گلخانه‌ها در اثر وزش تندباد لحظه‌ای به ویژه در ساعات عصر و شب در این مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی کردستان توصیه کرد: باغداران و صیفی کاران در مقابله با سرمای شبانه آمادگی داشته و به پیشنهادات کارشناسان جهاد کشاورزی در مقابله با سرمایه زود رس پاییزه توجه داشته باشند.

وی گفت: همچنین در صورت برداشت محصولاتی مانند سیب زمینی و غیر آنها را هرچه سریع‌تر به بازار یا انبار متقل کنند و همچنین با توجه به شدت باد در روزهای دوشنبه و سه شنبه از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا