شمار قربانیان کرونا در جهان به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد


شمار قربانیان کرونا در جهان به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از زمان ظهور بیماری در چین در اواخر ماه دسامبر تاکنون به 993 هزار و 438 نفر رسید.

شمار قربانیان کرونا در جهان به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، از زمان آغاز همه گیری بیش از ۳۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۹۰ نفر به طور رسمی به کووید ۱۹ مبتلا شدند که دست کم ۲۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر بهبود یافته اند.
با این حال این رقم نشان دهنده شمار دقیق مبتلایان نیست.
در روز جمعه ۹ هزار و ۵۰ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کوود ۱۹ و ۳۲۵ هزار و ۹۰۰ مورد ابتلای جدید ثبت شد. آرژانتین بیشترین تعداد مرگ و میر را طی این ۲۴ ساعت ثبت کرد. سه هزار و ۹۰۱ مورد به موارد مرگ و میر آرژانتین افزوده شد که ناشی از تغییر در روش شمارش مرگ و میر است. هند با هزار و ۸۹ مورد و آمریکا با ۸۸۷ مورد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا با ۲۰۳ هزار و ۷۸۲ مورد مرگ از میان هفت میلیون و ۳۳ هزار و ۹۲۵ مورد آلودگی بیش از همه کشور‌های جهان تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است. دست کم دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۳۷ نفر در آمریکا تاکنون بهبود یافته اند.
پس از آمریکا برزیل با ۱۴۰ هزار و ۵۳۷ مورد مرگ از میان چهار میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۱۳ بیمار، هند با ۹۳ هزار و ۳۷۹ مورد مرگ از پنج میلیون و ۹۰۳ هزار و ۹۳۲ بیمار، مکزیک با ۷۵ هزار و ۸۴۴ مورد مرگ از بین ۷۲۰ هزار و ۸۵۸ بیمار و انگلیس با ۴۱ هزار و ۹۳۶ مورد مرگ از میان ۴۲۳ هزار و ۲۳۶ مورد ابتلا پس از آمریکا بیشترین قربانیان همه گیری را ثبت کرده اند.
در مقایسه میزان مرگ و میر با تعداد جمعیت پرو با ۹۷ مورد مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خود بیش از همه کشور‌ها آسیب دیده است. بلژیک با ۸۶ مورد مرگ، بولیوی و اسپانیا با ۶۷ مورد و برزیل با ۶۶ مورد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
چین بدون در نظر گرفتن هنگ کنگ و ماکائو تاکنون ۸۵ هزار و ۳۳۷ مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت کرده است که ۴ هزار و ۶۳۴ مورد آن به مرگ منجر شده است.
آمریکای لاتین و کارائیب در مجموع ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ مورد مرگ از میان ۹ میلیون و ۹۵ هزار و ۳۴۷ مورد ابتلا، اروپا ۲۲۹ هزار و ۳۳۵ مورد مرگ از میان پنج میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۶۲ مورد ابتلا، آمریکا و کانادا ۲۱۳ هزار و ۷۵ مورد مرگ از میان ۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۶ مورد ابتلا، آسیا ۱۳۲ هزار و ۸۵۶ مورد مرگ از میان هفت میلیون و ۷۶۲ هزار و ۴۶ مورد ابتلا، خاورمیانه ۴۴ هزار و ۱۲۰ مورد مرگ از میان یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۳۵ مورد ابتلا، آفریقا ۳۴ هزار و ۸۵۳ مورد مرگ از میان یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۲۸ مورد ابتلا و اقیانوسیه ۹۴۵ مورد مرگ از میان ۳۱ هزار و ۴۱۰ مورد ابتلا به ثبت رسانده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول