توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن


توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن

تهران-ایرنا- شبکه خبری المیادین شنبه شب گزارش داد که سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی مستقر در صنعا و مورد حمایت انصارالله برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.

به گزارش ایرنا، المیادین اعلام کرد که اطلاعات رسیده به این شبکه خبری حکایت از آن دارد که دولت نجات ملی مستقر در صنعا با ورود تیمی از سازمان ملل متحد به همراه تیم یمنی برای تعمیر نفتکش صافر همکاری می کنند.

نفت‌کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیشتر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

پیش از این «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داده که در صورت نشت نفت از نفت‌کش صافر در الحدیده، آلودگی زیست‌محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد اما ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می‌کند.

وزیر نفت دولت نجات ملی مستقر در صنعا، ائتلاف سعودی را مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که در صورت وقوع آن، باعث مرگ گسترده آبزیان خواهد شد.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا؛ ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در