طرح سواد آبی 1400-1399 در بستر مجازی در اردبیل برگزار می‌شود


طرح سواد آبی 1400-1399 در بستر مجازی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیر پروژه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به ابلاغ برنامه‌های پروژه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب به شرکت‌های آب منطقه‌ای گفت: طرح سواد آبی در سال تحصیلی1400-1399 در بستر مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، اباصلت ابراهیمی روز یکشنبه افزود: طرح سواد آبی در قالب طرح داناب برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم و سواد آبی در قالب فصل اول کتاب انسان و محیط زیست ویژه پایه یازدهم، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و توسط مشاور طرح برای سال تحصیلی جدید بصورت مجازی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم افزایش سواد آبی در موضوعات ارزش حیاتی آب، ارزش اقتصادی آب و ارزش فرهنگی و مذهبی آب، به محوریت ناجیان آب در این طرح تاکید کرد و گفت: این طرح در بستر فضای مجازی با مشارکت معلمان و مدیران مدارس در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر و نمین برگزار

می‌شود.

ابراهیمی اظهارداشت: برگزاری مسابقه سواد آبی، به روز رسانی سایت داناب، تولید انیمیشن به زبان آذری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی در ماه‌های آتی خواهد بود.

مدیر پروژه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: برنامه‌های پروژه اطلاع‌رسانی تعادل‌بخشی با رویکرد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه هدف در قالب ۱۲ برنامه ها ابلاغ شد.

وی گفت: سامانه mcdm در همین راستا برای رصد فعالیت‌های اطلاع‌رسانی تعادل‌بخشی تشکیل شده و با همراهی مسوولان و مردم سطح آگاهی‌بخشی به جایگاه و وضعیت ارتقا یافته و مصرف آب در بخش‌های مختلف شرب ، صنعت و کشاورزی بهینه خواهد شد.

در سال‌های اخیر ذخایر و منابع آبی استان اردبیل کاهش یافته طوری که سالانه ۱۵ سانتیمتر از سفره‌های زیرزمینی استان بویژه در دشت اردبیل پایین می‌رود ، این دشت جز دشت‌های ممنوعه بوده و اگر به همین منوال پیش رود در آینده جز دشت‌های ممنوعه بحرانی خواهد شد.

کارشناسان وجود چاه‌های غیرمجاز را در برداشت‌های بی‌رویه از آب دخیل می‌دانند و معتقدند ۵۰۹ چاه غیرمجاز در استان اردبیل وجود دارد که اغلب آنها در حوزه بالهارود و دره‌رود مورد استفاده مردم است و برای جلوگیری از این معضل تلاش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !