پویش حمایت از سلامت پاکبانان در اراک آغاز شد


پویش حمایت از سلامت پاکبانان در اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: پویشی با عنوان «شهروند مسئولیت پذیر اراکی» در راستای حمایت از سلامت پاکبانان با همکاری این سازمان، تشکل‌های مردمی، شهرداری، شورای اسلامی و سازمان مدیریت پسماند آغاز شد.

«حمید کربلایی‌حسنی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای فرهنگ شهروندی و کمک به کاهش شیوع کرونا در بین نیروهای پسماند شهرداری از اهداف این طرح است که بر اساس آن در یک مدت زمان تعیین شده، هیچ پسماندی از درب منازل جمع‌آوری نمی‌شود.

وی بیان کرد: مخازن جمع‌آوری پسماند به اندازه کافی و مورد نیاز در سطح شهر نصب شده تا شهروندان پسماندهای خود را داخل این مخازن قرار دهند و از گذاشتن مقابل منازل خود خودداری کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: در پویش شهروند مسئولیت پذیر اراکی آمده، خودت - مسئول - باش و بر این اساس شهروندان باید کیسه‌های پسماند تر خود را ساعت ۲۱ شب در داخل مخازن قرار دهند.

کربلایی حسنی اظهار داشت: به دلیل توجه نکردن شمار زیادی از شهروندان در راستای نحوه خارج سازی پسماندهای تر از منازل، پاکبانان باید مسافت‌های زیادی را با دست داشتن پسماندهای مردم از مقابل منازل طی کنند تا بتوانند زباله‌ها را در ماشین‌های حمل مخصوص قرار دهند که این رفتارها به هیچ عنوان پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: کار و حرفه پاکبانان خدمات شهری به اندازه کافی سخت و دشوار است و مردم نباید به خاطر راحتی خود حجم کار و فعالیت این قشر زحمتکش را بیشتر کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اضافه کرد: انتظار است همه شهروندان اراکی به پویش شما شهروند مسئولیت پذیر اراکی بپیوندند و پسماندهای خود را تنها در مخازن قرار دهند.

کربلایی حسنی عنوان کرد: این پویش به صورت نمادین در چند منطقه آغاز شده و تا حدود یک ماه دیگر در کل شهر اجرا می‌شود و پسماندهای شهروندانی که به این پویش نپیوندند، از مقابل منازل جمع‌آوری نمی‌شود.

اراک با جمعیت ۶۲۰ هزار نفر مرکز استان مرکزی است و در آن سه هزار مخزن مخصوص زباله نصب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس