روش های انجام تست پاپ اسمیر


پاپ اسمیر روشی برای آزمایش سرطان دهانه رحم در زنان است، پاپ اسمیر شامل جمع آوری سلول ها از دهانه رحم شما است.

روش های انجام تست پاپ اسمیر


شفا آنلاین>سلامت>پاپ اسمیر یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم را انجام می دهد. این آزمایش وجود سلولهای سرطانی در دهانه رحم شما را آزمایش می کند.

به گزارش شفا آنلاین:تشخیص زودرس سرطان رحم با پاپ اسمیر شانس بیشتری برای درمان دارد. پاپ اسمیر همچنین می تواند تغییراتی را در سلولهای دهانه رحم شما نشان دهد که ممکن است در آینده سرطان ایجاد شود. تشخیص این سلول های غیر طبیعی در مراحل اولیه با پاپ اسمیر اولین گام برای متوقف کردن پیشرفت احتمالی سرطان دهانه رحم است.

پاپ اسمیر معمولاً همراه با معاینه لگن انجام می شود. در زنان بالاتر از 30 سال ، آزمایش پاپ اسمیر ممکن است با آزمایش پاپیلومای انسانی (HPV) (یک عفونت شایع جنسی که می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود) ترکیب شود. در بعضی موارد ، آزمایش HPV ممکن است به جای پاپ اسمیر انجام شود.

شما و پزشکتان می توانید در مورد زمان شروع تست پاپ اسمیر و تعداد انجام تست پاپ اسمیر تصمیم بگیرید. به طور کلی ، پزشکان توصیه می کنند آزمایش پاپ اسمیر را در سن 21 سالگی شروع کنند.

هر چند وقت یکبار باید پاپ اسمیر تکرار شود؟

پزشکان به طور کلی توصیه می کنند که خانمها آزمایش پاپ اسمیر را هر سه سال یکبار در سنین 21 تا 65 سالگی انجام دهید.

در صورتی که این روش با آزمایش HPV انجام شود ، زنان 30 سال و بالاتر می توانند هر پنج سال یکبار انجام آزمایش پاپ را در نظر بگیرند. یا ممکن است به جای تست پاپ تست HPV را در نظر بگیرند.

اگر عوامل خطر خاصی دارید ، پزشک ممکن است بدون توجه به سن شما ، پاپ اسمیر مکرر را توصیه کند. این عوامل خطرزا شامل موارد زیر است:

تشخیص سرطان دهانه رحم یا پاپ اسمیر که سلولهای سرطانی را نشان داده.

قرار گرفتن در معرض دی اتیل استیل استرول (DES) قبل از تولد

عفونت HIV

سیستم ایمنی بدن ضعیف به دلیل پیوند عضو ، شیمی درمانی یا استفاده زیاد از کورتیکواستروئید

سابقه مصرف سیگار


شرایط پاپ اسمیر :

بهترین زمان انجام آزمایش حدود روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. فردی که می خواهد این آزمایش را انجام دهد باید با شرایط زیر به آزمایشگاه مراجعه کند:

از یک هفته پیش از آزمایش، کرم و پمادهای واژینال استفاده نکرده باشد.

از ۴۸ ساعت پیش دوش واژینال استفاده نکرده باشد.

از ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل از پاپ اسمیر مقاربت نداشته باشد و پیش از انجام آزمایش معاینه واژینال نشده باشد.

تخلیه نمودن مثانه پیش از معاینه و کشیدن نفس های عمیق و شل کردن عضلات در طول انجام تست، باعث راحت تر شدن شخصی شود که تست را بر روی او انجام می گیرد.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر :

پاپ اسمیر در مطب پزشک شما انجام می شود و فقط چند دقیقه طول می کشد. ممکن است از شما خواسته شود که لباستا را کاملاً یا فقط از ناحیه کمر پایین دربیاورید.

در حالی که زانوهایتان خم است روی میز معاینه دراز خواهید کشید. پاشنه های پای شما در تکیه گاه هایی شبیه به رکاب قرار می گیرند.

پزشک شما به آرامی ابزاری به نام اسپکولوم را در واژن شما وارد می کند. این اسپکولوم دیواره های واژن شما را از هم جدا می کند تا پزشک بتواند گردنه رحم شما را به راحتی مشاهده کند. قرار دادن اسپکولوم ممکن است باعث ایجاد فشار در ناحیه لگن شما شود.


سپس پزشک شما نمونه هایی از سلولهای دهانه رحم شما را با استفاده از یک برس نرم و یک قاشقک مسطح به نام اسپاتول می گیرد. این معمولاً ضرری ندارد.

بعد از پاپ اسمیر :

پس از پاپ اسمیر ، می توانید روز خود را بدون محدودیت طی کنید.

بسته به نوع پاپ اسمیر که تحت آزمایش قرار گرفته اید ، پزشک نمونه سلول جمع آوری شده از دهانه رحم را به یک ظرف حاوی یک مایع مخصوص برای حفظ نمونه (تست پاپ اسمیر مبتنی بر مایع) یا بر روی یک اسلاید شیشه ای (پاپ اسمیر معمولی) منتقل می کند. نمونه ها به آزمایشگاه منتقل می شوند که تحت میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرند.

از پزشک خود در مورد اینکه چه زمانی نتایج آزمایش آماده می شود سوال بپرسید.

نتایج پاپ اسمیر :

پاپ اسمیر می تواند پزشک شما را از وجود سلولهای مشکوک که نیاز به آزمایش بیشتر دارند آگاه کند.

نتایج عادی

اگر فقط سلولهای طبیعی دهانه رحم در طی پاپ اسمیر شما کشف شد ، نتیجه عادی خواهد داشت و به درمان یا آزمایش دیگری نیاز نخواهید داشت.

نتایج غیر طبیعی

اگر سلولهای غیر طبیعی یا غیرمعمول در طی پاپ اسمیر شما کشف شد ، به شما گفته می شود که نتیجه مثبت است. نتیجه مثبت به معنای ابتلا به سرطان دهانه رحم نیست. اینکه نتیجه مثبت، بستگی به نوع سلول کشف شده در آزمایش شما دارد.

نتایج تست پاپ اسمیر چقدر دقیق هستند؟

تست پاپ اسمیر بسیار دقیق هستند. تست منظم پاپ اسمیر میزان سرطان دهانه رحم و مرگ و میر را حداقل 80 درصد کاهش می دهد. این می تواند ناراحت کننده باشد ، اما ناراحتی مختصر می تواند به محافظت از سلامت شما کمک کند.


بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022