تاثیر حرف زدن با جنین


تاثیر حرف زدن با جنین

جنین در رحم مادر به مانند تکه گوشتی بی مصرف نیست، بلکه او حس دارد و می تواند در بین صدا و احساساتی که به سمتش جاری می شود، تبعیض قائل گردد. 

جنین در رحم مادر به مانند تکه گوشتی بی مصرف نیست، بلکه او حس دارد و می تواند در بین صدا و احساساتی که به سمتش جاری می شود، تبعیض قائل گردد.
در ابتدای مطلب قابل به ذکر می باشد که حرف زدن و تعامل با جنین خود، به هیچ وجه امر غیر عادی به حساب نمی آید. در حقیقت می توان این گونه مثال زد که شما به هنگام برقراری ارتباط خوب با محیط، نیاز به صحبت با دیگر افراد دارید که این امر با صحبت کردن جنین خود نیز دلالت دارد. تاثیر حرف زدن با جنین امری غیر قابل انکار می باشد که پس از به کار گیری آن باید شاهد نتیجه های مثبتش باشید.
برای برقراری این ارتباط به نکات و توصیه هایی مهم نیاز دارید، تا با رعایت هر یک درک درستی از خود و محیط به جنین درون رحم تان انتقال دهید. همچنین در ادامه آشنایی تاثیر حرف زدن با جنین، خوب است که پیامد های آن را در رشد احساسی و عقلانی جنین در بزرگسالی مورد بررسی و بحث قرار دهید.

تاثیر حرف زدن با جنین
مزایای این امر بسیار گسترده می باشد، به طوری که بر اهمیتش بسیار افزوده است.
در صورت برقراری تعامل با جنین، احساسات شنوایی او را تحریک و در نهایت تقویت می کنید.
برقراری ارتباط با جنین می تواند مهارت تکلم و حرف زدن و را در بزرگسالی بهبود دهد.
اگر وقت منحصری را در طی روز به حرف زدن با کودک خود اختصاص دهید، گفتنی است که در نهایت احساس آرامش و امنیت را برایش به وجود می آورید.
حرف زدن با کودک می تواند به تحریک مغزش و در نهایت گستردگی یادگیری او منجر شود.
طی تحقیقات انجام شده، این امر می تواند استرس و اضطراب را در سطح بسیار بالایی از والدین دور کند.
قابل به ذکر است که در طی هفته ۳۶ ام بارداری، جنین می تواند در میان صدای والدین و دیگر موارد تمایزاتی قائل شود و همچنین نسبت به صدا های بلند تر، حساس تر باشد. صدای در، انواع موسیقی و دیگر محرکات خارجی در نظر جنین می تواند جالب و شگفت انگیز باشد.
صدای پدر برای جنین از فرکانس بالایی برخوردار نمی باشد، چرا که در جزء محرک های خارجی به حساب می آید. از این رو برای آنان بسیار مهم است که بتوانند به صدای پدر خود نیز گوش فرا دهند.
جنین در رحم مادر و طی شب بیش از زمان های دیگر فعالیت دارد. از این رو می تواند احساس راحت تری نسبت به وقایع اطراف خود داشته باشد، پس در طی شب به حرف زدن با جنین خود بپردازید تا او نیز در این رابطه به درک تفاوت های ارتعاش صدا در محیط خارجی خود بپردازد.

نکاتی که در طی برقراری ارتباط باید در نظر داشته باشید
به مادران حامله تاکید بسیاری می شود تا وقت بسیاری از خود را به حرف زدن با جنین شان بپردازند. گفتنی است که حرف زدن با جنین می تواند به رشد مغزی و در نهایت گستردگی دایره لغات شنیداری او منجر شود.
برای افزایش ارتقای مهارت های زبانی در کودک، می توانید به خواندن شعر و قصه در این دوران بپردازید. گفتنی است که انجام این کار با رعایت نکات مرتبط در رابطه با ریتم و تن صدا می تواند تاثیر خود را دو چندان کند.
روانشناسان تاکید بسیاری بر مسئله تکرار داستان برای جنین دارند. چرا که این کار می تواند دایره لغاتی که جنین در این دوران شنیده است گسترش دهد و درک موثرش را از زندگی در مراحل بعدی ارتقا دهد.
علاوه بر تاکیدی که به برقراری ارتباط مادر با جنین می باشد، گفتنی است که صحبت کردن پدر با جنین نیز خارج از این استثنا نیست. در این زمان حافظه جنین توسعه و گسترش می یابد که شنیدن صدای والدینش بسیار توصیه شده است.
صدا هایی که جنین در رحم شنیده است و به نحوی با آنان رشد پیدا کرده است، سبب می شود تا پس از تولد به وسیله آنان نیز آرامش پیدا کند و استرس های درونی اش را کاهش دهد، که این امر در نهایت به افزایش یادگیری کودک منجر می گردد.
توصیه می شود که پس و یا قبل از خواب به کودک خود صبح بخیر و شب بخیر بگویید، چرا که این امر نشان دهنده اهمیت شما به فرزندتان می باشد.

روش های تاثیر گذار در برقراری ارتباط با جنین
از دیگر روش های تاثیر گذار در برقراری ارتباط با جنین می توان به ماساژ دادن شکم در بارداری اشاره کرد. چرا که اگر بروز محبت و برقراری ارتباط خود را با نوازش و ماساژ همراه کنید، تاثیر حرف زدن با جنین خود را افزایش می دهید. جالب است بدانید که برخی از جنین ها در رحم، قدرت پاسخ گویی به احساساتی که منتقل شان می شود، را دارند. و جالب تر این که با پیشرفت علم و تکنولوژی می توانید به وسیله دستگاه های منحصر در ثبت این وقایع تاثیر موثری قائل شوید.
به مادران توصیه می شود به هنگام برخاستن از خواب، گفتن سلام و صبح بخیر را به جنین خود فراموش نکنند. همچنین وقایعی که امروز در پیش رو دارید را با کودک خود در میان بگذارید و به مانند موجودی زنده که حال کنارتان قرار دارد با او برخورد کنید. به زبان آوردن شب بخیر به هنگان خواب نیز در این امر از قواعد گفته شده، مستثنی نمی باشد.
در عصر امروز با پیشرفت علم، دستگاه های سونوگرافی به منظور بررسی وضعیت سلامت جنین در بسیاری از کلینیک ها وجود دارد. مادران مهربان می توانند با تهیه این تصاویر و فیلم های سونوگرافی، هر چند مدت یک بار به حرف زدن خیالی با کودک خود بپردازند. چرا که این امر در نهایت به افزایش دلبستگی و وابستگی در بین مادر و جنین منجر می شود.
اگر در گروه مادران غر غرو قرار دارید و خیلی زود با کوچک ترین واقعه ای عصبانی می شوید، باید هر چه سریع تر روش های کنترل خشم و عصبانیت را آموزش ببینید تا در نهایت محبیطی امن و آرامش بخش برای کودک خود فراهم آورید.

احساسات خوبی به او القا کنید
خانم های باردار با مشورت از پزشکان خود می توانند در طی این دوران ورزش هایی منحصر انجام دهند که در نهایت به کاهش استرس در آنان منجر شود. همچنین قابل به ذکر می باشد که این امر با افزایش گردش خون در بدن می تواند شرایط خوبی از رشد و پرورش جنین را رقم بزند.
اگر مادران حامله در این دوران به انجام فعالیت های مخربی به مانند استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی بپردازند، گفتنی است که نباید رشد مغزی خوبی از فرزندشان انتظار داشته باشند. چرا که این کار تاثیر مخربی بر فرایند های مغزی دارد که در نهایت بازدهی آنان را کاهش می دهد.
همواره در طی زندگی خود جنین را به صورتی فعال و حاظر در جمع های خانوادگی خود در نظر بگیرید. همچنین اگر خواهر و یا برادری برای جنین وجود دارد، تحریک به برقراری ارتباط و صحبت کردن با او کنید تا در نهایت احساس صمیمانه ای در بین آنان و قبل از تولد شکل بگیرد.
طبق مطالعات انجام شده، مادرانی که از افکاری مثبت برخوردار هستند، در نهایت این احساس را به جنین خود نیز القا می کنند که می تواند مسبب رشد مغزی در آنان شود.
برای القای حس امنیت و اطمینان به جنین خود، می توانید شکم تان را نوازش کنید و در این حین نیز از کلمات محبت انگیز استفاده کنید.

برنامه غذایی مناسب
از تغذیه و برنامه غذایی سالم پیروی کنید. گفتنی است که خوراکی های دارای امگا۳ به افزایش هوش جنین منجر می گردند. روغن ماهی غنی از امگا۳ می باشد که می تواند جایگزین خوبی در بین روغن های مضر و اشباع شده قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در این امر با پزشک خود مشورت داشته باشید، چرا که بسیاری از قرص های امگا۳ دارای جیوه هستند که می توانند خطر جدی برای سلامتی جنین به حساب آیند.

آشنایی از تاثیر حرف زدن با جنین
اگر از مطالعه این بخش مهم از زندگی خود لذت بردید و از تاثیر حرف زدن با جنین خود به خوبی بهره بردید، توصیه می شود با کلیک به روی دیگر مطالبی همچون روش های افزایش هوش جنین و آگاهی از تاثیر کمبود محبت در کودکان رشد و پرورش فرزندتان را از بدو تولد به بهترین روش انجام دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها