کدام عاملان عاشورا در دایره انتقام امام مهدی(عج) قرار می‌گیرند؟


کدام عاملان عاشورا در دایره انتقام امام مهدی(عج) قرار می‌گیرند؟

یک کارشناس مهدوی با اشاره به اعلام آمادگی زائران در زیارت عاشورا برای همراهی امام مهدی(عج) در گرفتن انتقام قاتلان سیدالشهداء(ع)، گفت: در این زیارت به همه گروه‌های معاضد و معاند امام حسین(ع) اشاره شده، که از همه آنان در عصر ظهور انتقام گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت قرار گرفتن در ماه محرم حسینی و ایام عزاداری های سید و سالار شهیدان(ع)، در سلسله گفتگوهایی با حجت الاسلام «محمدرضا نصوری»، معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت آموزه های مهدوی و امام شناسانه زیارت عاشورا را به بحث و بررسی گذاشته ایم که در ادامه هفتمین بخش آن تقدیم حضورتان می شود:

اینکه مصیبت امام حسین(ع) را مصیبت خود می دانیم از نظر ایجاد روحیه انتقام در منتظران و همراهی با امام زمان(عج) در رساندن قاتلان حضرت سیدالشهداء(ع) به جزای اعمال شان چه آثاری دارد؟

ما مصیبت آن حضرت(ع) را مصیبت خود می دانیم و با اعلام این مطلب در صحنه نبرد عاشورا گویی حضور مستقیم داریم و نه تنها ناظر و تماشاچی این مجاهدت غمبار، که خود را سربازی محنت کشیده و داغدار در این میدان می دانیم و درصدد انتقام از قاتلین سیدالشهداء (ع) و یاران باوفای ایشان هستیم و برای این امر لحظه شماری می کنیم.

این مهم در چهار بخش از زیارت عاشورا تصریح شده است: «یا اباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اهْلِ الْإِسْلامِ»؛ «لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِی بِکَ»، «وَ أَسئَلُ اللهَ بِحَقِّکُم...» تا به اینجا می‌رسیم که «أَنْ یعْطِینِی بِمُصَابِی بِکُمْ أَفْضَلَ مَا یعْطِی مُصَابا بِمُصِیبَتِهِ» و ⃣«اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتی».

از این رو، شیعه داغدارِ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها مصیبت آن حضرت(ع) را مصیبت خود می ‌داند بلکه حمد و شکر الهی را نیز به جا می آورد چراکه نوشیدن جرعه ای از جام بلای آن حضرت(ع) را موجب سرمستیِ معنویِ دوستان آن حضرت(ع) و پرهیز از دنیا و گرایش به همه خوبی ها می داند.

برای همین در طول تاریخ دشمنان حرم اهل بیت(ع) را خراب می کردند تا مردم به زیارت آن حضرت(ع) نروند.

جز تخریب حرم اهل بیت(ع) چه راه های دیگری برای به حاشیه رفتن فرهنگ زیارت امام حسین(ع) و عزاداری بر مصائب آن حضرت(ع) از سوی دشمنان به کار گرفته شده است؟

دشمنان بسیار هزینه کردند و وقت گذاشتند تا جریان عاشورا و جریان فرهنگ امام حسین (ع) و مظلومیت حضرت اباعبدالله(ع) را رنگ و لعاب دیگری بدهند. جعل حدیث کردند که اگر می‌خواهید عزاداری کنید برای رسول خدا(ص) باشد و اگر می ‌خواهید یک روزی را برای مصائب اهل بیت(ع) داشته باشید، روز دوشنبه را انتخاب کنید که روز ارتحال پیامبر(ص) بوده است و با یک نگاه عوام فریبانه سعی می کردند آن اهداف اصلی اباعبدالله(ع) و فرهنگ امام حسین(ع) را خاموش کنند.

اما شیعیان اباعبدالله(ع) در طول تاریخ و خاصه امروزه در کل جهان سعی می کنند تا سال به سال باعظمت و شوکت بسیار بالا و درایت بسیار زیبایی که دارند، فرهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را به نحو احسن انجام دهند چرا که همه ما مصیبت و بلایی را که بر آن حضرت(ع) وارد شده است، مصیبت خودمان می دانیم.

زائران امام حسین(ع) چه نگاه و رویکردی نسبت به مصائب امام حسین(ع) دارند؟

درباره واکنش های زائران امام حسین(ع) در زیارت عاشورا می خوانیم: «عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا» که به ادارک مصیبت حضرت(ع) اشاره دارد همچنین مصیبت ایشان را مصیبت خود معرفی می کنیم: «اَلْحَمْدُ للَّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتی» و در جای دیگر می خوانیم: «عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ» که به بزرگداشت عاشورا و جلوگیری از فراموشی آن تاکید دارد.

چه واکنش هایی دیگری از سوی شیعیان و زائران امام حسین(ع) نسبت به جنایات کربلا، در زیارت عاشورا تصریح شده است؟

اعلام لعن، عداوت و محاربه نسبت به دشمنان آن حضرت(ع) از دیگر واکنش ها است: «وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ» و «وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ».

همچنین است آمادگی برای بذل و ایثار جان خود و عزیزانمان در رکاب آن حضرت(ع) «بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی»، مثل یاران عاشقی که در روز عاشورا خودشان را برای حجت و ولی خدا فدا کردند.

برای همین هم زائر برای خونخواهی آن حضرت(ع) و رجعت اعلام آمادگی می کند: «أَنْ یَـرْزُقَنِـی طَلَـبَ ثَارِکَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ»؛ ان شاءالله جزو رجعت کننده هایی باشیم که در رکاب امام زمان (ع) ادامه مسیر راه اباعبدالله را در دوران ظهور به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

در زیارت عاشورا مقابله با کدام دشمنان امام حسین(ع) تصریح شده که منتظران امام عصر(عج) نیز سودای همراهی امام(ع) برای مقابله با آنها را دارند؟

در واقعه کربلا، گروه های مختلفی نقش داشتند که همه آنها در این خصوص مجرم شناخته می‌شوند. چه آنهایی که مستقیم در این جنایت شرکت کردند و چه آنهایی که پشت صحنه بودند، چه آنهایی که به هر نحوی به این امر راضی بوده، چه آنهایی که به صورت سیاه‌لشکر آمدند و رعب و وحشت در دل فرزندان اهل بیت قرار دادند و چه آنهایی که بعد از واقعه عاشورا مسائل حمل سر اباعبدالله(ع) و یارانشان را انجام دادند و در مجلس یزید لعنت الله علیه جسارت به سر بریده اباعبدالله کردند.

به همه این گروه ها در زیارت عاشورا اشاره شده است: «أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ..» گروهی که اهل بیت(ع) را کشتند، «ُامَّةً دَفَعَتْکُمْ...» گروهی که اهل بیت را از مقام مخصوصشان کنار زدند، «وَ اَزالَتْکُمْ» گروهی که اهل بیت را از جایگاهشان دور کردند، «وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُم» گروهی که آنها زمینه قدرت یافتن دشمنان برای کشتن اهل بیت علیهم السلام را فراهم کردند، «اَشْیاعِهِمْ» پیروان دشمنان اهل بیت(ع)، «اَتْباعِهِمْ» تبعیت کنندگان و دنبال روندگان دشمنان اهل بیت(ع)، «اَوْلِیاَّئِهِم» دوستان دشمنان اهل بیت(ع)، «اُمّةً اسْرَجَتْ» گروهی که اسب ها را زین کردند، «اَلْجَمَتْ» گروهی که اسب ها را لجام و دهنه زدند، «َتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ» گروهی که برای پیکار با تو به چهره خودشان یک نقابی زدند، «مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ» گروهی که مقاتله و جنگ با امام را برپا کردند و سرانجام امام را مظلومانه به شهادت رساندند، سر را از بدنش جدا کردند، لباس از تنش در آوردند، با اسب بر بدنش تاختن و بدن پاک و‌ مطهر امام را در سرزمین کربلا رها کردند.

از همه این دشمنان در زمان ظهور امام زمان (ع) انتقام گرفته می شود و شاهد به ذلت رفتن آنها هستیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا