کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس


کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

دفاع مقدس با تمام هجمه ها و کینه توزی های دشمنان شرق و غرب به چهل سالگی خود، یعنی اوج بلوغ و تکامل رسیده است و اکنون در چهل سالگی دفاع مقدس، کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب است تا همه با هم برای بالندگی ایران اسلامی تلاش کنیم.

خبرگزاری شبستان -مازندران؛ چهلمین جشن پیروزی دفاع مقدس را باید آغازی برای دفاع مقدسی دیگر در دفاع از ارزش ها، آرمان ها و دفاع از مردم و ناموس این مملکت دانست که با حضور و تلاش نیروهای جوان در کانون های مساجد به عنوان نیروهای تازه نفس، گامی برای استمرار این دفاع مقدس در بخش های مختلف است.

کارکرد کانون های مساجد به واقع همان کارکرد مساجد است که بسترهای نخستین آن در دهه دوم انقلاب طراحی و پایه ریزی شد و طی دوران مختلف به اوج خود رسید و اکنون همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس و در آستانه دفاعی دیگر برای مقابله با ویروس کرونا این دفاع به اوج خود رسید.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

در طول دوران شکل گیری و فعالیت کانون های مساجد، برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با مدیریت امام مسجد و همراهی و وحدت رویه پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرایی شده است و این کارکردها در هفته دفاع مقدس با بالندگی بیشتری در راستای نهادینه کردن ارزش ها برگزار شد.

بیانیه گام دوم انقلاب معیار فعالیت‌های فرهنگی کانون های مساجد

حجت الاسلام « سید محمد بابایی» با اعلام اینکه مساجد در دوران دفاع مقدس نقش مهم و اثرگذار داشتند، اظهار کرد: نقش مساجد در پرورش و تربیت انسان‌ها در دوران دفاع مقدس بیشتر از هر زمان دیگری نمودار است و نمی توان از این کارکرد مهم مساجد چشم پوشی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به کارکردهای کانون مساجد در بعد از دوران جنگ و در دوران سازندگی و گذر از تحریم و مشکلات اقتصادی و اکنون دوران کرونا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همچنان که مساجد نقش بی بدیل در تربیت رزمندگان و افزایش اتحاد در بین مردم در دوران دفاع مقدس هشت ساله داشتنند اکنون هم نقش مساجد و کانون مساجد در تربیت نسل جوان انقلابی و دینی و کارکردهای اجتماعی همچون مقابله با ویروس کرونا که نیازمند دفاع و مقابله است؛ بیش از همیشه نمودار و مشهود است.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

وی افزود: حضور پررنگ مردم در مساجد از همان ابتدای انقلاب و با پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ و بعد از آن بیانگر توجه مردم به مساجد و مامن یافتن این پایگاه دینی، فرهنگی و اجتماعی است که در دوران کرونا با توجه به تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی یا همه مراکز فرهنگی و اجتماعی، مساجد کارکرد اجتماعی و فرهنگی خود را حفظ و در کمک رسانی به مردم و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب معیار فعالیت‌های فرهنگی کانون های مساجد است، خاطر نشان کرد: تلاش برای تربیت نیروی انقلابی و ارزشی مهمترین دستاورد کانون های مساجد است که به خوبی در سال های اخیر نشان داده شد.

مساجد قلب تپنده در دوران دفاع مقدس

با پیروزی انقلاب، کارکرد اصلی مساجد خود را نشان داد و در دوران دفاع مقدس و موقعیت جنگ، از تمام پتانسیل مساجد برای اعزام نیروهای رزمنده، کمک های مردمی و پشتیبانی استفاده شد و در کنار انتقال آموزه‌های دینی در دوران مختلف انقلاب تلاش شد تا کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد افزایش یافته و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این بخش نقش مهم و اثرگذار داشتند و در دوران کرونا اعضای فعال کانون های مساجد همچون فعالان مسجدی دوران جنگ و دفاع مقدس به کمک مردم شتافته و کارکردهای مختلف مساجد را به منصه ظهور رساندند و باعث رونق بیشتر مساجد و کانون مساجد شدند.

«محمدعلی باقری» با بیان اینکه دفاع مقدس، دفاع از مقاومت، ایستادگی و پایداری است، گفت: شور و شوق دفاع از میهن اسلامی باید همواره در بین مردم جاری باشد و این مهم در بین نسل جوان نهادینه شود.

مدیر مسئول کانون زینبیه نکا که در دوران نوجوانی در دفاع مقدس حضور فعال و داوطلبانه داشته است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: همه پیروزی های دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و بعد از آن و پیروزی های دوران کرونا، مدیون مساجد است.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

وی بیان کرد: امروز جوانان و اهالی مسجد باید دارای اهداف عالیه بوده و امید را در جامعه زنده کنند و همه ما تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس در متن جامعه وارد شده و در زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری باشد.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه اوج معنویت، ایثار و گذشت را در دفاع مقدس میبینیم، یادآور شد: امروز هم در دوران دفاع مقدس هستیم و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و حتی مقابله با کرونا دفاع مقدسی است که بچه مسجدی ها در این مبارزه با تمام توان همچون دوران دفاع مقدس جانانه در وسط میدان حاضر شدند و برای ریشه کنی و مقابله با کرونا تلاش کردند.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

باقری گفت: در دوران نوجوانی به عنوان بسیجی سه مرتبه به جبهه رفتم و در مناطق جنگی حضور داشتم و همنشینی با شهدا، اوج بالندگی ما بود که درس های فراوان آموختیم و اکنون و امروز باید معنویات و ارزش های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

وی با اعلام اینکه مساجد قلب تپینده در دوران دفاع مقدس بود، افزود: اعزام سربازان و رزمندگان در طول دفاع مقدس از مساجد بود و پشتیبانی های مختلفی از مسجد انجام می شد و اکنون هم همچون دوران دفاع مقدس در دوران کرونا مساجد مهمترین مرکز برای اتحاد و هم افزایی شده است و سنگری مهم برای کمک رسانی و پشتیبانی همچون دفاع مقدس است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مساجد امروز باید در کنار کارکرد معنوی خود، کارکردهای اجتماعی خود را تقویت کرده و سرکشی از خانواده شهدا در دستور کار جدی باشد تا خدای ناکرده خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران به فراموشی سپرده نشوند.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

باقری گفت: تجربه مقاومت و ایستادگی، تجربه والایی است که باید در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از تجربیات دفاع مقدس پیاده و نهادینه شود.

کانون مساجد جریان سازی عملکردهای انقلابی و افزایش اتحاد

« عقیل قلندری» با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد در دوران دفاع مقدس و اعزام نیروهای رزمنده و بسیجی به جبهه ها اظهار کرد: در دوران جوانی و در 19 سالگی به جبهه اعزام شدم و در مجموع 7 مرحله به جبهه اعزام شدم و در عملیات والفجر 4 مجروح شدم و در تمام این مراحل نقش مساجد و معنویتی که در مساجد برای اعزام به مساجد وجود داشت؛ مشهود بود و اکنون هم در دفاع مقدسی دیگر در کمک به نیازمندان در مساجد تلاش وافری در حال انجام است.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در مجموع 16 ماه در طول دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل خدمت کردم و در جنوب و غرب، فاو خدمت کردم و همچنان که مساجد نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند و محور همه تحرکات بر علیه رژیم ستم شاهی بودند؛ در دوران دفاع مقدس هم مساجد نقش بی بدیلی در ایجاد شور و شعور برای اعزام رزمندگان و پشتیبانی و کمک های مردمی داشتند.

وی افزود: در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن و اکنون در زمان کرونا، جوانان مسجدی در کنار آحاد مردم به تأسی از فرامین بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برای مقابله با زور و ظلم و ستم ایستادند و هرکجا که نیازی بود به کمک نیازمندان شتافتند و این کارکرد مساجد همچنان ادامه دارد و در دوران کرونا با پوشیدن همان لباس های رزم بسیجی اعلام کردند که دفاع مقدس در کانون مساجد همچنان ادامه دارد و تعطیلی بردار نیست.

کانون های مساجد پایگاه مستحکم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس

قلندری با اشاره به قرار گرفتن در چهل سالگی دفاع مقدس گفت: امسال در چهل سالگی دفاع مقدس مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر و کانون فرهنگی، هنری این مسجد برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را با محوریت کانون فرهنگی و هنری اجرایی کرده است که آذین بندی مسجد، تجلیل از خانواده شهدا، نشست های بصیرتی و توزیع کمک های معیشتی و لوازم التحریر از جمله این برنامه هاست.

به گزارش شبستان، با پیروزی انقلاب، کارکرد اصلی مساجد خود را نشان داد و در دوران دفاع مقدس و موقعیت جنگ، از تمام پتانسیل مساجد برای اعزام نیروهای رزمنده، کمک های مردمی و پشتیبانی استفاده شد و در کنار انتقال آموزه‌های دینی در دوران مختلف انقلاب تلاش شد تا کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد افزایش یافته و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این بخش نقش مهم و اثرگذار داشتند و در دوران کرونا اعضای فعال کانون های مساجد همچون فعالان مسجدی دوران جنگ و دفاع مقدس به کمک مردم شتافته و کارکردهای مختلف مساجد را به منصه ظهور رساندند و باعث رونق بیشتر مساجد و کانون مساجد شدند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا