دامداری‌های ورامین برای پیشگیری با بیماری تب کریمه سم‌پاشی شد


دامداری‌های ورامین برای پیشگیری با بیماری تب کریمه سم‌پاشی شد

تهران- ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب سه روزه و کریمه کنگو، دامداری‌های مناطق روستایی ورامین از سوی این شبکه دامپزشکی سم‌پاشی شد.

مهدی اصغری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام‌ها پس از گزش کنه آلوده آغاز می‌شود و ویروس این بیماری تا یک هفته بدون علائم در بدن دام می‌ماند ولی در انسان این بیماری به صورت یک بیماری خونریزی دهنده و خطرناک با مرگ و میر بالا ظاهر می‌شود.

وی اظهار کرد: این بیماری در انسان با علائمی همچون تب، لرز، درد عضلانی و خون‌ریزی در بافت‌ها و اندام‌های بدن همراه بوده و مرگ و میر در آن بالا است.

این مقام گفت: کانون اصلی ویروس این بیماری در طبیعت کنه‌ها هستند که برای پیشگیری از شیوع آن لازم است تا ضمن به‌سازی دامداری‌ها، دام‌ها و جایگاه آن‌ها به صورت دوره‌ای در فصل گرما با سموم مخصوص سم‌پاشی و گند زدایی شود.

اصغری تصریح کرد: در نخستین مرحله از اجرای طرح سم‌پاشی دامداری‌ها، دام‌های سبک و سنگین سه روستای خورین، دمز آباد و حصار قاضی گندزدایی شد.

وی تأکید کرد: دامداران، دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه‌ها و قصاب‌ها گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند ولازم است تا مراقبت‌های لازم را در مقابله این بیماری انجام دهند.

ورامین دارای ۲۱۶ هزار رأس دام سبک،۱۶ هزار رأس دام شیری و ۱۳۰ هزار رأس دام سنگین گوشتی برخوردار است.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!