معرفت؛ راه لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امام عصر(عج)»/ منابر حسینی عواقب غفلت از امام را تبیین کند


معرفت؛ راه لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امام عصر(عج)»/ منابر حسینی عواقب غفلت از امام را تبیین کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه معرفت به امام بهترین راه لبیک به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امام زمان(عج)» است، گفت: باید در منابر و مجالس حسینی نسبت به امام عصر(عج) آگاهی و این تذکر داده شود که غفلت از ایشان مانع از حرکت در مسیر بندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره نحوه لبیک گویی منتظران به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امام زمان(عج)، اظهار کرد: آنچه به عنوان مقدمات و زمینه سازی در وقوع واقعه جانسوز عاشورا مطرح می شود غفلت مردم و عدم معرفت آنها به امام زمان‌شان است، اگر مردم امام شناس بودند قطعاً آن مصائب رخ نمی داد که امام زمان‌ خود را به بدترین و فجیع ترین وضع به شهادت برسانند.

این سخنران و کارشناس مذهبی تصریح کرد: از این رو، کربلا به ما می آموزد اگر می خواهید در ورطه اینچنینی قرار نگیرید و بلا و عذاب بر شما نازل نشود و جامعه موفقی داشته باشیم همه اینها در گروی معرفت به امام است اگر انسان به امام زمان خود معرفت داشته باشد از همه این مصائب مصون می ماند.

وی درباره الگوگیری از ریزش ها و رویش های عاشورایی برای جلوگیری از ریزش در جبهه منتظران و بروز رویش های اثرگذار و زمینه ساز ظهور در آن، تاکید کرد: اساساً تا زمانی که ریزش ها نباشد رویش ها خود را نشان نمی دهد، عده ای باید از امام حسین(ع) جدا می شدند تا «قاسم بن الحسن(ع)»ها خود را نشان می دادند، امثال مسروق بن وائل و ضَحّاک بن عبدالله مشرقی باید از لشکر حضرت سیدالشهداء(ع) جدا می شدند تا عبدالله بن حسن(ع) خود را نشان دهد.

حجت الاسلام مومنی اضافه کرد: از این رو، ما نگران ریزش ها نیستیم، اتفاقا در بلایا و ابتلائات ریزش ها بوده و این ریزش ها، سبب جلوه‌گری رویش ها می شود چنان که به برکت انقلاب اسلامی رویش هایی مثل شهید مدافع حرم «محسن حججی» را داشتیم که مقام معظم رهبری از وی به «معجزه انقلاب» تعبیر کردند.

این استاد حوزه علمیه درباره ضرورت طرح مباحث مهدوی(عج) در منابر حسینی(ع)، ابراز کرد: همه آنچه در عاشورای حسینی رخ داد به دلیل غفلت از امام معصوم(ع) است، امام حسین(ع) در بیانی شریف فرمودند: خدا ما را خلق نکرد مگر آنکه نسبت به او معرفت پیدا کنیم. لذا اگر خدا را شناختیم از ماسوی الله جدا شده ایم و او را عبادت می کنیم.

وی اضافه کرد: سپس به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عرض شد، مقصود از این معرفت چیست؟ امام حسین(ع) فرمودند: معرفت اهل هر زمان به امام زمانشان؛ از این رو، باید در مجالس و منابر نسبت به امام زمان(عج) آگاهی و تذکر داده شود که اگر کسی از امام عصر(عج) غفلت کند نمی تواند در مسیر بندگی حرکت کند.

حجت الاسلام مومنی درباره راه های مقابله با رواج و نهادینه شدن انتظار کوفی‌صفتانه در جامعه منتظر ظهور امام مهدی(عج)، ابراز کرد: انتظار فرج همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به معنی توقف نیست بلکه به معنای تلاش و کوشش است چنان که قرآن کریم هم ویژگی هایی را برای جامعه مهدوی برمی شمارد و می فرماید: «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست!»

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مطالب این آیه استفاده می شود که انتظار به معنای نشستن و چشم انتظاری نیست بلکه تلاش و زمینه سازی است ابتدا در وجود و دل خودمان، بعد در محیط اطراف و سپس در جامعه.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران