پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی حفظ قرآن در فارس / مشخص نبودن زمان اعلام نتیجه


پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی حفظ قرآن در فارس / مشخص نبودن زمان اعلام نتیجه

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی و حفظ قرآن زیر 10 سال در این استان خبر داد و گفت: هنوز زمان اعلام نتیجه این آزمون‌ها مشخص نیست.

پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی حفظ قرآن در فارس / مشخص نبودن زمان اعلام نتیجه

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از پایان آزمون‌های شفاهی طرح تشویقی و حفظ قرآن زیر 10 سال در این استان خبر داد و گفت: به دلیل اینکه داوری نهایی در تهران انجام می‌شود، هنوز زمان اعلام نتیجه این آزمون‌ها مشخص نیست.

وی افزود: طرح تشویقی حافظان ۵ جزء قرآن کریم و آزمون شفاهی حفظ زیر ۱۰ سال به‌منظور لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینکه این آزمون‌های شفاهی در مرداد و شهریورماه سال جاری برگزار شدند، گفت: افراد شرکت‌کننده در آزمون شفاهی، همگی برگزیدگان آزمون کتبی بودند که در بهمن‌ماه سال گذشته در سایت https://www.quranedu.ir شرکت کرده بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اظهار کرد: در طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن در بخش آقایان 86 نفر نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد 71 نفر شرکت کردند و در بخش بانوان نیز 506 نفر نام‌نویسی کرده بودند که 307 نفر در آزمون شفاهی شرکت کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در آزمون حفظ زیر 10 سال نیز در بخش پسران 156 نفر مجاز شده بودند که از این تعداد 86 نفر و در بخش دختران نیز 243 نفر مجاز شده بودند که 145 نفر از آنان در آزمون شرکت کردند.

جلالی با بیان اینکه این آزمون‌ها در ادارات اوقاف شهرستان‌ها، بقاع متبرکه یا برخی از مؤسسات قرآنی برگزار شد، گفت:‌ آزمون شفاهی به صورت ضبط فایل‌های صوتی بود که این فایل‌ها توسط حافظان کل قرآن هر شهرستان در گام نخست داوری شده و به تهران ارسال شد و در آنجا نیز این داوری‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد و اگر در بازبینی‌ها هم همان نمره داوری نهایی شد، لیست‌ها برای ادارات اوقاف استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس امور قرآنی اوقاف فارس بیان کرد: افرادی که در طرح تشویقی حافظان 5 جزء قرآن حد نصاب نمره را کسب کنند، 500 هزار تومان هدیه نقدی از سازمان اوقاف دریافت خواهند کرد و به پذیرفته‌شدگان آزمون شفاهی حفظ زیر 10 سال که نمره بالای 70 را کسب کنند، گواهی صادر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد