راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در بهبهان


راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در بهبهان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهبهان با اشاره به راه‌اندازی یک کارگاه آموزشی – تولیدی خیاطی، گفت: اولویت ما برای آموزش در این کارگاه، زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه یا زنان بدسرپرست هستند و تاکنون بین 120 تا 150 نفر از این زنان در بهبهان شناسایی شده‌اند.

فرشین پودنچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی - آموزشی خیاطی در این شهرستان اظهار کرد: این کارگاه کاملا خیرساز است و تجهیزات کارگاه اعم از پارچه‌های مورد نیاز و ۲۵ چرخ خیاطی نیز توسط این خیر تامین شده است.

وی افزود: این کارگاه در راستای اجرای طرح تکاپو که مخفف "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار" است، راه‌اندازی شد. در قالب این طرح کارگاه‌هایی راه‌اندازی می‌شوند که علاوه بر دنبال کردن آموزش مهارت‌آموزان، تولیدی هم هستند و اشتغال ایجاد می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهبهان گفت: اولویت ما برای آموزش در این کارگاه، زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه یا زنان بدسرپرست هستند. در مرحله دوم، زنان عضو بسیج مستضعفین و زنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تحت پوشش آموزش‌ها قرار می‌گیرند. تاکنون بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ زن سرپرست خانوار، مطلقه و بدسرپرست در بهبهان شناسایی شده‌اند.

پودنچی با اشاره به شناسایی جامعه هدف برای آموزش در این کارگاه، ادامه داد: در مرحله اول، افراد شناسایی شدهِ آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از آن در کارگاه شاغل می‌شوند.

وی در پایان گفت: هدف از این کار اشتغال افراد شناسایی شده، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان