بیش از هزار بیمار خاص خراسان شمالی خدمات درمانی می‌گیرند


بیش از هزار بیمار خاص خراسان شمالی خدمات درمانی می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- هزار و 52 بیمار خاص در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان هستند که 430 تن آنان را مبتلایان به ام. اس تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز دوشنبه گفت: از مجموع بیماران خاص خراسان شمالی ۲۹۸ بیمار دیالیزی، ۲۱۲ بیمار پیوند عضو، ۷۰ بیمار هموفیلی، ۳۷ بیمار تالاسمی و پنج بیمار مبتلا به بیماری پروانه ای (ای بی) هستند.

دکتر قاسم بیانی از وجود ۷۵ تخت دیالیزی در بخش خصوصی و دولتی خبر داد و اظهار داشت: در شرایط همه گیری کووید ۱۹، بیماران باید خدمات دیالیز را تنها در شهر و استان خود دریافت کنند و خوشبختانه ما در استان کمبودی در زمینه تخت دیالیز نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به بیماری ای بی از خدمات ویزیت های تخصصی، آزمایش، تصویربرداری و درمان دارویی به شکل رایگان بهره مند می شوند و خدمات به دیگر بیماران خاص همانند گذشته ارائه می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که اکنون ۱۰ بیمارستان دانشگاهی و ۲ بیمارستان غیردانشگاهی به ساکنان این استان خدمات می دهند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی که اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شرایط هشدار قرار داشت، از اوایل مردادماه در ردیف استانهای قرمز کرونایی قرار گرفت و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس