فولکس واگن ID4 رسما معرفی شد+فیلم


فولکس واگن ID4 رسما معرفی شد+فیلم

فولکس‌واگن برنامه جامعی برای عرضه ID.4 در سراسر جهان دارد و سه سال شارژ رایگان از ایستگاه‌های شرکت الکتریفای امریکا به خریداران هدیه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز،کراس‌اور تمام برقی فولکس واگن ID.4، پس از سال‌ها تحقیق و آزمایش به مرحله تولید انبوه رسیده است. این محصول با شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر تولید می‌شود و آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار دارد.
فولکس واگن ID4 رسما معرفی شد+فیلم
افزایش تقاضا برای خودرو‌های برقی و کراس‌اور‌های کوچک، مشوق بزرگ‌ترین خودروساز اروپا برای ساخت ID.۴ بود. البته نباید موفقیت تسلا و محبوبیت تجاری این شرکت امریکایی در سراسر جهان را در تلاش فولکس واگن برای تولید مدل‌های الکتریکی، نادیده گرفت. فولکس‌واگن برنامه جامعی برای عرضه ID.4 در سراسر جهان دارد و سه سال شارژ رایگان از ایستگاه‌های شرکت الکتریفای امریکا به خریداران هدیه می‌دهد.
نخستین محصول برقی فولکس، نسخه‌ای از گلف با نام e-Golf بود که سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و فروش قابل قبولی در اروپا داشت. سال ۲۰۱۹، اولین خودرو الکتریکی فولکس‌واگن با طراحی اختصاصی به‌نام ID.3 تولید رسید و البته با بدنه هاچبک با استقبال نسبی رو‌به‌رو شد. طی ۱۰ سال گذشته، هیچ‌کدام از خودور‌های تمام برقی فولکس‌واگن، شامل ای‌گلف و ID.3 فروش خارج از اروپا نداشتند و بازار بااهمیت امریکا را به تولیدات تسلا، شورولت، هیوندای و کیا واگذار کردند. به همین دلیل، ID.4 در کلاس کراس‌اور برقی، برای فولکس‌واگن و صنعت خودروسازی دنیا دارای اهمیت است.

طراحی بدنه و کابین

پیش از این، تصاویر متعددی از ID.4 منتشر شده بود. حالا با مرور عکس‌های رسمی در رنگ‌های متنوع، می‌توان زبان طراحی فولکس‌واگن برای محصولات الکتریکی را با دقت بیشتری بررسی کرد. این محصول جدید، دارای چراغ‌هایی با خط LED پیرامون خود دارد که سراسر جلوپنجره را پوشش می‌دهد. توجه به آیرودینامیک و حذف هواکش‌های معمول بین چراغ‌های جلو، تفاوت ID.4 با مدل‌های بنزینی را به وضوح نشان می‌دهد. حالت کلی خودرو در نمای رو‌به‌رو، عامه‌پسند و اندکی تهاجمی است تا طیف وسیعی از مشتری‌ها در سنین مختلف را جذب کند.
فولکس واگن ID4 رسما معرفی شد+فیلم
مشابه نمای جلو، پیوستگی چراغ‌ها در عقب نیز دیده می‌شود؛ با این تفاوت که چندان زاویه‌دار نیست و تاحدودی لوکس به‌نظر می‌رسد. در تصاویر منتشر شده، حجم نسبتا زیادی از پلاستیک سیاه‌رنگ دیده می‌شود که برش‌خوردگی‌هایی برای ایجاد تنوع بصری فراهم می‌کند. ID.4 می‌تواند با چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ سفارش داده شود که برای یک محصول برقی اقتصادی در کلاس قیمتی ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار، جذاب خواهد بود.

نکته جالب در طراحی ID.4 به ترکیب رنگ‌های متفاوت در ادوات مختلف بدنه مربوط است. مثلا ستون‌های جلو و عقب با رنگ روشن و درخشان به یکدیگر متصل شده‌اند، آینه بغل‌های راهنمادار خاکستری، زه‌کشی پهن با رنگ سیاه در گلگیر‌ها و رکاب، همراه‌با سقف مشکی و ریل باربرند نقره‌ای، کراس‌اور برقی فولکس‌واگن را جوان‌پسند و اسپرت جلوه می‌دهد. البته ممکن است این ادوات برای نسخه‌های ارزان‌قیمت که بعدا تولید خواهند شد، تغییر کند.

اتفاق خوب در فضای داخلی ID.4، پیروی نکردن از سبک طراحی تسلا است که اتفاقا مورد توجه بسیاری از برند‌ها برای خودرو‌های برقی قرار دارد. داشبورد ID.4 دارای بخش‌های مختلف با طرح و رنگ‌های متنوع است. قطعه‌ای نقره‌ای در وسط دیده می‌شود و جایگاه چشم‌نوازی برای خروجی‌های هوا وجود دارد. کمی‌پایین‌تر، نورپردازی مخفی با طرح خطی و تم قابل انتخاب از رنگ‌های مختلف، کار شده است. چرم مصنوعی در فرمان ID.4 می‌تواند به رنگ خاکستری تیره یا سفید سفارش داده شود.

پنل روبروی راننده، دیجیتال و ۵/۳ اینچی است که البته کوچک و حقیر به‌نظر می‌رسد؛ اما هماهنگی جالبی با دیگر اجزاء کابین دارد و حالتی مینیاتوری (مینیمالیست) تداعی می‌کند. این پنل، از نوع تمام رنگی و تلوزیونی نیست؛ بلکه سه حالت پیش‌فرض از چیدمان اطلاعات را پوشش می‌دهد. در عوض، نمایشگر لمسی روی داشبورد برای سیستم سرگرمی و ارتباطی، ۱۰ اینچ برای مدل پایه و ۱۲ اینچ برای نسخه‌های سفارشی خواهد بود. این بخش، کمی متمایل به راننده و دردسترس او است.

یکی از برتری‌های مهم ID.4 نسبت به نیسان لیف و تسلا مدل Y، فضای بسیار خوب برای سرنشینان عقب و صندوق بار است. محصول فولکس‌واگن، صندلی‌های اسپرت و راحت با زوایای نگه‌دارنده بدن دارد که در نسخه‌ی ویژه از اولین سری (فرست ادیشن) دورنگ و چرمی هستند.

در پشت، ۸۵۸ لیتر فضای بار از کف تا سقف وجود دارد که فراتر از انتظار هست، همچنین می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۸۱۸ لیتر رسید. در مجموع برای سرنشینان جلو و عقب ID.۴، ۲۸۰۰ لیتر فضا وجود دارد که برترین نمونه در کلاس کراس‌اور‌های کوچک دنیا است. موتور برقی این خودرو در عقب نصب شده و هنوز اطلاعات دقیقی از فضای قابل استفاده زیر کاپوت جلو موجود است.

شرایط فنی و توانایی حرکتی

فولکس‌واگن ID.4 در مدل استاندارد، مجهز به باتری‌های ۸۲ کیلووات ساعتی است که در مقایسه با نیسان لیف، کیا نیرو، هیوندای کنا، موستانگ مک‌ای و نیسان لیف، برتری دارد. تسلا مدل Y در مدل‌های مختلف، دارای ظرفیت باتری ۷۲/۵ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۴۸۰ تا ۵۴۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که فولکس‌واگن برای ID.4، مسافت ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ را عنوان می‌کند. با این شرایط، ID.4 از نظر شعاع حرکتی نسبت به هیوندای کنا برقی و شورولت بولت هم برتری خاصی ندارد.
فولکس واگن ID4 رسما معرفی شد+فیلم
یک موتور برقی روی محور عقب ID.4 وجود دارد تا قدرت ۲۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۹ نیوتن‌متر فراهم کند. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو، حدود ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. از این نظر، کراس‌اور برقی فولکس‌واگن مشابه هیوندای کنا، کیا نیرو، نیسان لیف و شورولت بولت است؛ اما قابل مقایسه با تسلا مدل Y و پیشرانه دو موتوره با مجموع قدرت ۳۸۵ اسب‌بخار نخواهد بود. حتی موستانگ مک‌ای هم، ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت دارد.

آماری که پیش‌تر گفته شد، مربوط به نسخه پایه و تک موتوره از ID.4 است. این خودرو طی ماه‌های آینده، با پیشرانه دو موتوره، باتری‌های متفاوت و شعاع حرکتی بالاتر، همراه سیستم دو دیفرانسیل معرفی خواهد شد. این مدل، احتمالا ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

آیا ID.4 در بازار جهانی موفق خواهد بود؟

تاحدود زیادی می‌توان به فروش بسیار خوب ID.4 در آلمان و سایر کشور‌های اروپایی که علاقه‌مند محصولات فولکس‌واگن هستند، امیدوار بود؛ اما در امریکا با حضور تسلا و چند خودوساز بومی دیگر، شرایط متفاوت است و البته شرکت آلمانی هم دست خالی نیست.

فولکس‌واگن برای جذب مشتری و رقابت با خودروساز بسیار موفقی مثل تسلا، علاوه‌بر سه سال شارژ رایگان در ایستگاه‌های الکتریفای امریکا، دو نکته مهم در ID.4 ارائه می‌کند. اول؛ فضای بسیار خوب اتاق و راحتی سرنشینان که به وضوح برتر از دیگر خودرو‌های برقی دنیا در کلاس قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار است. نکته دوم؛ ارائه طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی در نسخه استاندارد ID.4 است که فراتر از انتظار به‌نظر می‌رسد.

امکانات هوش مصنوعی فولکس واگن موسوم به IQ.Drive، سیستم‌های کمک راننده، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار با قابلیت تشخیص مسیر حرکت عابر پیاده، هشدار تقطه کور، حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت برای ID.4 فراهم می‌کند. در کابین ID.4، تعداد ۶ ایربگ وجود دارد که همراه حفاظ آلومنیوم در ستون‌های اتاق، به خوبی از سرنشینان محافظت می‌کند.

آستانه قیمت ID.4 با سیستم تک دیفرانسیل و مجموعه آپشن‌های سری Pro، به ۴۰ هزار دلار می‌رسد که البته در بسیاری کشور‌ها با پاداش ۷۵۰۰ دلاری از سوی دولت برای حمایت از خودرو‌های برقی مواجه خواهد شد. این محصول به‌صورت اجاره‌ی سه ساله، با اقساط ماهیانه ۳۸۰ دلار و ۱۶ هزار کیلومتر کارکرد سالیانه، نیز فروخته می‌شود. مدل دو دیفرانسیل و دو موتوره با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار، آستانه قیمت ۴۳،۶۹۵ دلار خواهد داشت. در ابتدای تولید و سه ماه نخست سال ۲۰۲۱، فولکس واگن ID.۴ فرست ادیشن با سیستم تک‌دیفرانسیل و تک موتوره به قیمت ۴۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

منبع:زومیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا