روند کاهش شاخص بورس سرعت گرفت


روند کاهشی شاخص بورس امروز هم ادامه یافت و این شاخص بیش از 54 هزار واحد نزول کرد.

به گزارش سایت طلا،بورس اوراق بهادار تهران با وجود این که نرخ دلار مرتب رو به افزایش است، اما همچنان شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در حال ریزش است که عده‌ای علت آن را محدود کردن نوسانگیری در بازار و ممنوعیت معاملات الگوریتمی می‌دانند.

امروز هم شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 54 هزار و 955 واحد به رقم یک میلیون و 515 هزار و 932 واحد رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با کاهش 5 هزار و 384 واحد به رقم 402 هزار و 267 واحد رسید.

ارزش بازار بورس امروز به 5 میلیون و 693 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 1.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 237 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 685 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس را هم که امروز به 2 هزار و 562 میلیارد تومان را در نظر بگیریم معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس بیش از 5 هزار و 247 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این رقم به اندازه معاملات بورس در سال گذشته قبل از استقبال مردمی رسیده است.

امروز همه شاخص‌های بورس ریزشی بودند به گونه‌ای که شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 3.5 درصد افت کرده، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3.5 درصد افت کرد، اما شاخص کل بورس و شاخص قیمت در معیار هموزن هر کدام 1.3 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 3.2 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 3.8 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.9 درصد افت کرد.

امروز نمادهایی که قبلا شاخص‌ساز بودند در افت شاخص مؤثر بودند به گونه‌ای که نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و فولاد کاوه جنوب کیش هم به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۸۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۷۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲۵ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توکاریل (توریل)،‌صنعتی دوده فام (شصدف)، تولید برق ماهتاب (بکهنوج)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ فرابورس ایران (فرابورس) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

پس از دانستن این خواص باورنکردنی از نارگیل به سرعت آن را خواهید خورد | 7.7 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 69.3 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 16.5 هزار روغن هایی که مصرف می کنید بسیار مضر هستند با این روغن ها جایگزینشان کنید | 28.9 هزار چه لباسی پوشیده اید؟ همان به شما می گوید شخصیت شما چیست | 6.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان