عملیات اجرایی محور شارباغ از سرگرفته شد


عملیات اجرایی محور شارباغ از سرگرفته شد

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اجرای مرحله نخست واگذاری اراضی روی تونل راه‌آهن تهران - تبریز به پیمانکار پروژه احداث محور شارباغ یا محور نیلوفری تحویل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، «صفا صبوری دیلمی» روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که طی تیر سال جاری بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران منعقد شد، بخشی از اراضی روی تونل راه آهن تهران - تبریز واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ در قالب مرحله نخست واگذاری به پیمانکار پروژه تحویل داده شد.

وی مساحت کلی این زمین‌ها را ۹۴ هزار و ۱۸۰ مترمربع ذکر و اضافه کرد: اراضی یاد شده در ۲ قطعه شامل بخش حدفاصل میدان شهدای حرم و امامزاده حسن(ع) در منطقه ۱۷ به مساحت ۵۲ هزار و ۲۰ مترمربع و بخش حدفاصل پارک ۱۵ خرداد و خیابان آیت‌الله طالقانی در منطقه ۱۸ به مساحت ۴۲ هزار و ۱۶۰ متر جهت بهره‌برداری دائمی و اجرای طرح بازآفرینی به شهرداری تهران واگذار و به این ترتیب عملیات اجرایی از سرگرفته شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بهره‌برداری از پروژه احداث محور شارباغ علاوه بر تاثیر مثبت فرهنگی بر مناطق کمتر برخوردار شهر تهران، زمینه‌ساز جذب سفر و رونق گردشگری شهری خواهد بود.

در همین رابطه «حسن صفات» مدیرعامل شرکت یادمان سازه به عنوان مجری طرح به همراه مدیران ارشد شرکت در کارگاه حضور یافتند تا آخرین وضعیت اجرایی را مورد بررسی قرار دهند و طی این بازدید ضمن گفت‌وگو با عوامل پیمانکار پروژه در منطقه ۱۸ در خصوص روند پیشرفت و همچنین مشکلات پروژه بحث و تبادل‌نظر شد.

محور شارباغ، طرحی است که پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرِ زمین، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر تعریف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس