عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاب‌آوری بیمارستان کیش را از بین می‌برد


عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاب‌آوری بیمارستان کیش  را از بین می‌برد

کیش- ایرنا- جلسه هم‌اندیشی مسئولان سلامت و بهداشت سازمان منطقه آزاد کیش با اصحاب رسانه پیرامون وضعیت کرونا در جزیره، ظهر امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سخنگوی شورای سلامت کیش، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کیش گفت: متاسفانه در طول هفته‌های اخیر عمده مراجعه‌کنندگان به بیمارستان، دارای علائم کرونا هستند.

محمدرضا رضانیا در ادامه از افزایش سرایت‌پذیری کرونا در موج سوم خبر داد و گفت: اگر در موج اول یا دوم یک نفر مبتلا،‌ سه نفر را می‌توانست آلوده کند حالا یک مبتلا به ویروس کرونا به ازای یک ساعت تماس، می‌تواند ۱۰ نفر را آلوده کند. بنابراین در حال حاضر،‌ کشور در سخت‌ترین شرایط از نظر کنترل اپیدمی به سر می‌برد که در صورت عدم کنترل می‌تواند به بحران یا فاجعه تبدیل شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در رابطه با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در کیش گفت: ۱۸۰ بیمار در نقاهتگاه برای سپری کردن دوره درمان و ۲۴بیمار نیز تحت مراقبت های ویژه هستند که تمام خدمات ارائه شده به این افراد در سطح کیفیت بالا در نظر گرفته شده است.

رضانیا در ادامه افزود: با شناسایی ۱۷۵۰ نفر مبتلا به بیماری کرونا که منجربه ۱۷ فوتی شده است در مقایسه با شاخص های جهانی از شاخص کمتر از یک درصد نسبت به مناطق دیگر برخورداریم و نشان دهنده این هست که خدمات با کیفیتی در جزیره کیش به بیماران ارائه می شود.

وی با تاکید بر این که اگر پروتکل های بهداشتی از سوی ساکنین جزیره کیش رعایت نشود آسیب های غیر قابل جبران را به دنبال خواهد داشت افزود: عدم رعایت ضوابط بهداشتی موجب شتاب گرفتن شیوع بیماری کرونا میان اقشار مختلف جامعه، گسترش اندازه اپپیدمی و فشار مضاعف بر کادر درمان و در نهایت شکست تاب آوری بیمارستان کیش خواهد شد.

مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش نیز با بیان این که در یک هفته اخیر ۱۲۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در کیش ثبت شده است،‌ افزود: در طول این چند ماه ۴۵ نفر از کادر درمان جزیره نیز به این ویروس مبتلا شدند که خوشبختانه همه آنها توانستند سلامتی خود را باز یابند.

در ادامه این نشست رئیس ستاد بحران منطقه آزاد کیش، با یادآوری نقش موثر رسانه ها در کنترل و مهار بیماری گفت: رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص این که وضعیت جزیره کیش عادی نیست و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم، موجب غلبه ویروس کرونا بر عموم جامعه خواهد شد، مسئولیت مهم و موثری دارند.

مصطفی خانزادی با اشاره به این که همزیستی با بیماری کرونا به معنای بی اهمیت شمردن ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش نیست خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است و با انسجام، همدلی و اهتمام بر رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از این بحران با موفقیت عبور کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت آحاد جامعه در اولویت سیاست های سازمان و شورای سلامت کیش هست و افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند متخلف شناخته شده و با آنان برخورد قانونی می شود.

در ادامه این نشست، اصحاب رسانه به نقد و بررسی اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد کیش پرداختند و پیشنهادهای خود در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی برای مواجهه با موج جدید بیماری ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)