طرح‌های «کاغذ ببر، کاغذ بیار» و «آبروی محله» اجرا می‌شود


طرح‌های «کاغذ ببر، کاغذ بیار» و «آبروی محله» اجرا می‌شود

قمی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم» به منظور بزرگداشت شهدا، گفت: ویژه‌برنامه «آبروی محله» و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ازجمله برنامه‌های کانون حضرت امیر(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی، توانمندسازی، هدایت جوانان و نوجوانان به سمت اهداف بلند و استقرار ارزش های دینی ایجاد شده اند، این پایگاه های دینی همچنین نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارند و در شرایط امروز جامعه که نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان را درک نکرده اند می توانند در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری بهترین مراکز برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باشند. به مناسبت هفته دفاع مقدس با «حسین قمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیر(ع) مسجد شهرک ولیعصر(عج) شهر جدید هشتگرد استان البرز گفت و گویی ترتیب دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

کانون فرهنگی هنری حضرت امیر(ع) شهرک ولیعصر(عج) هشتگرد از کانون های فعال در حوزه ایثار و شهادت است، بخشی از برنامه های تدارک دیده شده از سوی این کانون به مناسبت هفته دفاع مقدس را تبیین کنید.

در طول سال و به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های شاخصی از سوی کانون حضرت امیر(ع) به این مناسبت برگزار می شود. از جمله این برنامه ها ویژه برنامه های «شب های خاطره»، دیدار با خانواده های شهدا وتکریم آنها با عنوان «سه شنبه های تکریم» و نیز تقدیر از ایثارگران و خانواده های شهدا در مسجد از جمله برنامه های مورد توجه از سوی این کانون دراین هفته است.

برگزاری ویژه برنامه « آبروی محله» به منظور بزرگداشت شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تیراندازی و غبارروبی مزار شهدا از دیگربرنامه هایی است که از سوی این کانون به منظور بزرگداشت یاد و نام شهدا برگزار می شود.

کانون فرهنگی هنری حضرت امیر(ع) در راستای دستگیری از نیازمندان و مستمندان چه رویکردی را مورد توجه قرار داده است؟

علاوه بر اهتمام به موضوع ایثار و شهادت یکی از رویکردهای این کانون دستگیری از نیازمندان است.با هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون قریب 900 بسته غذایی به ارزش 400 هزار تومان میان نیازمندان توزیع شده و در چند نوبت ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان های شهرک ولیعصر(عج) انجام شده است.

با توجه به اینکه شهر جدید هشتگرد در سال های اخیر با انبوه جمعیت مواجه بوده است، رویکرد کانون برای جذب نوجوانان دانش آموز به فعالیت های این کانون چیست؟

شهر جدید هشتگرد به عنوان یکی از شهرهای صنعتی با زیرساخت های عمرانی جدید به دلیل راه اندازی مترو هشتگرد به تهران جمعیتی انبوهی را در خود جای داده است و نیازمند ویژه برنامه های هدفمند و اثرگذار برای گروه های سنی مختلف حاضر در مساجد است. به همین جهت یکی از اولویت های اصلی برنامه ریزی در فضای کانون فرهنگی هنری مسجد، برای دانش آموزان است که برنامه های اردویی مهم ترین شاخصه این برنامه ریزی ها بوده است.

در راستای تقویت درسی دانش آموزان نیز برنامه ریزی تحصیلی برای آنها از سوی کانون مورد توجه قرار می گیرد؟

از دیگر برنامه هایی که از سوی این کانون برای دانش آموزان برنامه ریزی می شود،برگزاری دوره های تقویتی درسی برای دانش آموزان است که در سال تحصیلی گذشته برای 70 دانش آموز برنامه ریزی تحصیلی صورت گرفت که البته در حال حاضر به دلیل شرایط بحران کرونا امکان برگزاری این دوره ها به صورت حضوری نیست و برنامه های آموزشی به صورت مجازی برگزار می شود. از طرفی قرارگاه فضای مجازی کانون نیز اکنون در تولید محتوا برای مخاطبان خود فعال است.

کانون در جهت معرفت افزایی دانش آموزان نیز برنامه ریزی دارد که در همین راستا می توان به برگزاری حلقه های تربیتی و معرفتی اشاره کرد.

یکی از طرح هایی که از سوی این کانون اجرا می شود، طرح«کاغذ بیار، کاغذ ببر» است،محور اجرای این طرح در چه زمینه ای است؟

این طرح از طرح های اجرایی ویژه دانش آموزان و خانواده های آنها است و با اجرای این طرح، دانش آموزان و اولیای آنها می‌توانند با مشارکت در این طرح با ارائه کاغذهای باطله، کتب درسی، کمک درسی و دفاتر که فاقد استفاده هستند به پایگاه بسیج مسجد حضرت ولیعصر (عج) ضمن جلوگیری از اسراف کاغذ، کتاب هایی در موضوعاتی داستانی ، مذهبی و دفاع مقدس دریافت کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول