معاون استاندار: قزوین از حیث ابتلا به کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد


معاون استاندار: قزوین از حیث ابتلا به کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت : شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا کاملا بحرانی است و تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم.

به گزارش ایرنا؛ منوچهر حبیبی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود : شرایط کنونی استان قزوین حتی از اسفند سال گذشته نیز نگران کننده‌تر شده است، بنابراین باید مقررات و نظارت در سطح این استان تشدید شود.

وی یادآورشد : هرگونه بی تفاوتی در مورد مقابله با کرونا در سطح استان قزوین آسیب زا است بنابراین هم مسوولان و هم مردم نقش تعیین کننده ای در مدیریت کرونا ایفا می کنند.

حبیبی افزود : تعداد فوتی‌های استان قزوین نسبت به اسفند و فروردین که زمان اوج ویروس کرونا در کشور بوده بازگشته و این زنگ خطر جدی برای مردم و مسوولان استان قزوین است.

معاون استاندار قزوین گفت : در پیشگیری و مقابله با کرونا باید میدانی و عملیاتی عمل کرد چون صرف نظارت، دیگر کارساز و کارگر نیست.

حبیبی افزود: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با حیطه کاری خود، مسوولیت‌ها و وظایف مشخص شده را دنبال و پیگیری کند و صرف گزارش دادن از نظارت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

وی اظهار داشت : در شراطی فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه اصناف که محل پر تردد مردم محسوب می شود ، رضایت بخش نیست و این رویه نگرانی درمانگران را ایجاد کرده است.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت : براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ، ارائه خدمات در بانک ها ، ادارات ، فروشگاه ها ، پاساژها و مغازه ها و دیگر اماکن به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ، ممنوع است و انتظار می رود که اصناف این مصوبه را هم برای خودشان و هم برای مشتریانشان رعایت کنند و دستگاه های ناظر هم به وظیفه نظارتیشان عمل نمایند.

به گفته وی، سازمان ها و ادارات استان قزوین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا باید تدابیر ویژه ای اتخاذ و اجرایی کنند، ممنوعیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و برگزاری جلسات ادارات و دستگاه های اجرایی با حداکثر ۱۰ نفر و عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی