زلزله منطقه ونک شهرستان سمیرم خسارتی نداشته است


زلزله منطقه ونک شهرستان سمیرم خسارتی نداشته است

تهران - ایرنا - سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: زلزله 4.7 ریشتری روز سه شنبه در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان حوالی ونک خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

محمد خادم‌الشیخ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام گزارش ارزیابی نهایی زلزله ۴.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه صبح امروز در منطقه ونک از توابع شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان اصفهان، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب از نزدیکترین پایگاه استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی اظهارداشت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی های اولیه مشخص شد این زمین لرزه به جز ترک خوردگی بعضی از ساختمان ها و شکسته شدن شیشه های برخی از منازل بحمدالله خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اکنون نیروهای ارزیاب در محل وقوع زمین لرزه حضور دارند و در حال مخابره آخرین ارزیابی های اولیه، ثانویه و ثلاثیه خود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز سه شنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان حوالی ونک را لرزاند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است.

براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۵۱.۲۱ درجه عرض جغرافیایی و ۳۱.۶۶ درجه طول جغرافیایی بوده است.

همچنین نزدیک ترین شهرها به مکان این زمین لرزه ۱۸ کیلومتری ونک (اصفهان)، ۱۸ کیلومتری آلونیه (چهارمحال وبختیاری) و ۲۳ کیلومتری گندمان (چهارمحال وبختیاری) و نزدیکترین مراکز استان به محل وقوع این زلزله ۸۱ کیلومتری شهرکرد و ۱۱۵ کیلومتری یاسوج اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق