قصه «مارلبرو»؛ از تبلیغات جذاب تا قبضه کردن بازار +فیلم


فیلیپ موریس مالک یک کارخانه تولید سیگار در لندن، هنگامی که در سال 1908 شعبه‌ای را در نیویورک تاسیس نمود، نام تجاری مارلبرو بزرگ‌ترین برند سیگار در جهان را نیز ثبت کرد. در این کلیپ، به بررسی روز‌های تاریک و روشن این برند و بازار آن در کشور، می‌پردازیم.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: بازارنیوز در نظر دارد با بررسی برندهای موفق جهانی در قالب کلیپ، الگوی اقتصادی مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کند. این سری کلیپ ها به صورت هفتگی تحت عنوان "راز کارآفرینان" در بازارنیوز منتشر خواهد شد. در این قسمت، به برند شماره یک جهان در صنعت سیگار، یعنی «مارلبرو» می پردازیم.
فیلیپ موریس مالک یک کارخانه تولید سیگار در لندن، هنگامی که در سال ۱۹۰۸ شعبه‌ای را در نیویورک تاسیس نمود، نام تجاری مارلبرو را نیز ثبت کرد. در ابتدا این سیگار فقط برای خانم‌ها و بعد‌ها برای آقایان نیز تولید شد. این سیگار معمولا در هتل‌ها و مکان‌های لوکس عرضه می‌شد و تا کنون بیش از ۲۰ گونه از آن تولید می‌شود.

یقینا موریس نمی‌دانست که قرار است از سال ۱۹۷۲ برند شماره ۱ سیگار در جهان شود. بی تردید تبلیغات گسترده مارلبرو در به دست آوردن این مهم، بسیار تاثیر گذار بوده است.
در کلیپ زیر، به بررسی روزهای تاریک و روشن این برند بزرگ جهانی و بازار آن در کشور، می پردازیم:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است