رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی استان تهران


رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی استان تهران

تهران- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی ملی این استان در شهرستان‌های ملارد، دماوند و شمیرانات خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی نقی حیدریان روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های ملی و دولتی به شمار می‌آید.

حیدریان در ادامه از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان نیز خبر داد و افزود: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد اجرای طرح کاداستر از پیشرفت قابل قبولی برخورداراست.

وی ادامه داد: در این جلسه ۳۵ پلاک ثبتی واقع در شهرستان‌های ملارد، دماوند و شمیرانات شامل حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و موانع موجود بر سر راه کاداستری شدن این اراضی برطرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این طرح جز ابزار فنی، حقوقی و اطلاعاتی زیربنایی کشور قلمداد می‌شود و با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی اقدامی مهم و مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

حیدریان به اهمیت و برخی مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و بیان داشت: با صدور اسناد تک برگ در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخورداراست، علاوه بر سرعت پاسخگویی سریع به مراجعین و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سو استفاده‌های احتمالی از این اراضی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان تهران یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی دارد که بالغ بر ۹۳ درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه ای دارند که با توجه به اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و دولتی باید تمامی این اراضی سند تک برگ کاداستری صادر شود.

تاکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران صاحب سند مالکیت تک برگ کاداستری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی