شکارچیان سهره طلایی در دام ماموران محیط زیست سردشت


شکارچیان سهره طلایی در دام ماموران محیط زیست سردشت

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان 2 شکارچی متخلف زنده‌گیری سهره طلایی را شناسایی و دستگیر کردند. 

خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ شکارچی در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت این اداره و در راستای جلوگیری از هرگونه تخلفات شکار و صید هنگام شکار به صورت زنده‌گیری شناسایی و به دام افتادند.

بایزیدی افزود: در این راستا دو شکارچی متخلف دستگیر و از آنها ۱۰ قطعه سهره طلایی ایرانی زنده، ۲ رشته دام زنده‌گیری پرندگان و پنج عدد قفس نگهداری پرندگان کشف شد که پس از تشکیل ۲ فقره پرونده تحویل مراجع قضایی داده شدند.

وی اضافه کرد: خسارت وارده به محیط زیست از بابت صید هر قطعه سهره طلایی ۳ میلیون ریال تعیین شده است.

سهره، پرندگانی با نوک مخروطی شکل و بدنی کشیده شبیه به گنجشک بوده و دارای نقش و رنگی زیبا و همچنین آوازی دلنشین هستند؛ این پرنده در ایران دارای ۱۷ گونه است.

سهره‌ها از دیرباز به خاطر آواز و زیبایی‌شان مورد توجه بوده‌اند، به همین دلیل متاسفانه قربانی صیادان شده و به فروش می‌رسند؛ به نظر می‌رسد با توجه به تقاضای بسیار بالای بازار برای خرید این پرنده و مشتریان زیاد آن، بهترین راه حفاظت از آن آگاهی‌رسانی به مردم و فرهنگ سازی در این زمینه است.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع با ۱۱ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است؛ بیش از ۳۰ گونه جانوری از جمله خرس قهوه‌ای، گراز وحشی، سمندر کردستانی، لاک پشت ماهمیزی، سنجاب ایرانی و از پرنده‌ها، شاهین، عقاب، کبک و جغد در این شهرستان زیست می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر