روی تاریک اینترنت نسل پنجم: سلاح‌های مرگباری که به پایان نسل بشر ختم خواهد شد


روی تاریک اینترنت نسل پنجم: سلاح‌های مرگباری که به پایان نسل بشر ختم خواهد شد

پنتاگون با توسعه فناوری 5G در سلاح‌ها و سامانه‌های جدید خود به دنبال دستیابی به قابلیت‌های نظامی و جاسوسی کارآمدتر و افزایش مرگباری سلاح‌ها و پهپادهای قاتل است.

سرویس جهان مشرق - دانشمندان و کارشناسان بر این باورند با اینکه توسعه شبکه 5G تهدید بزرگی برای سلامت انسان و محیط‌زیست به شمار می‌رود، شرکت‌های مخابراتی و دولت‌های مختلف در جهان تحت ‌تأثیر سودآوری بالای این فناوری در برابر توقف توسعه آن سکوت کرده‌اند. این در حالیست که در طی چند سال اخیر گزارش‌های متعددی از سوی جامعه بین‌المللی و دانشمندان فعال در حوزه فناوری منتشر شده است که با تشریح دقیق جزئیات، به بررسی معایب و مضرات راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه پرداخته‌اند.

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

دانشمندان با انتشار این گزارش‌ها از تمامی دولت‌های جهان درخواست و تقاضا کرده‌اند که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم به منظور جلوگیری از توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G را انجام دهند چراکه این شبکه مخابراتی و اینترنتی خطرات و تهدیدات جدی برای سلامتی شهروندان کشورهای مختلف ایجاد خواهد کرد.

روی تاریک اینترنت نسل پنجم: سلاح‌های مرگباری که به پایان نسل بشر ختم خواهد شد

اینترنت نسل پنجم عامل شیوع کرونا؟

حتی برخی دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های برجسته جهان نیز در چند ماه گذشته شیوع کرونا را به دلیل تغییرات الکترومغناطیسی طبیعت به دلیل راه‌اندازی و فعال شدن شبکه‌های 5G در برخی کشورها عنوان کرده بودند که موجب بروز گمانه‌زنی‌های فراوانی در این رابطه شد.

گلوبال ریسرچ در گزارشی با نگاهی متفاوت پرده از کاربردهای نظامی نسل پنجم اینترنت برداشت و نوشت: راهپیمایی «5 جی را متوقف کنید» که روز ۱۲سپتامبر در شهر رم برگزار شد، به درستی بر روی تبعات الکترومغناطیسی احتمالی نسل پنجم اینترنت در حوزه سلامت و محیط‌زیست متمرکز بود. هدف این کمپین بر روی حکمی است که مانع آن می‌شود تا شهرداران فرآیند نصب آنتن‌های نسل پنجم اینترنت در مناطق شهری را قانونمند کنند.

سند «راهبرد شبکه نسل پنجم» پنتاگون

گلوبال ریسرچ می‌نویسد: با این حال، عموم مردم ایتالیا همچنان یکی از ابعاد اساسی این فناوری که همانا کاربرد نظامی است را نادیده می‌گیرند. در سند «راهبرد 5G» وزارت دفاع آمریکا که روز ۲ مه ۲۰۲۰به تصویب رسید، بیان شده که:

«وزارت دفاع باید مفاهیم عملیاتی جدیدی تدوین و اتخاذ کند و در قالب آنها از قابلیت‌های اتصال 5 جی جهت افزایش کارآمدی، تاب‌آوری، سرعت، و مرگباری نیروهایمان بهره گیرد.»

پنتاگون از قبل مشغول آزمایش کاربردهای نظامی این فناوری در پنج پایگاه هوایی، دریایی، و زمینی است. این پایگاه‌ها عبارتند از: هیل (یوتا)، نلیس (نوادا)، سن‌دیه‌گو (کالیفرنیا)، آلبانی (جورجیا)، و لوئیس ـ مک‌کورد (واشنگتن). دکتر جوزف ایوانز مدیر فنی اینترنت نسل پنجم در وزارت دفاع روز ۳ ژوئیه در جریان یک نشست مطبوعاتی بر این موضوع صحه گذاشت.

وی سپس اعلام کرد که کاربردهای نظامی 5G به زودی در هفت پایگاه دیگر نیز آزمایش خواهند شد. این پایگاه‌ها عبارتند از: نورفولک (ویرجینیا)، پرل هاربر هیکام (هاوایی)، سن‌آنتونیو (تگزاس)، فورت ایروین (کالیفرنیا)، فورت هود (تگزاس)، کمپ پندلتون (کالیفرنیا)، و تینکر (اوکلاهما).

روی تاریک اینترنت نسل پنجم: سلاح‌های مرگباری که به پایان نسل بشر ختم خواهد شد

افزایش کارایی شبکه جاسوسی و مرگباری پهپادهای قاتل

این اندیشکده کانادایی در ادامه می‌نویسد: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اینترنت نسل پنجم نقش سرنوشت‌سازی در طراحی سلاح‌های فراصوت از جمله کلاهک‌های هسته‌ای ایفا خواهد کرد: مقادیر عظیمی داده باید به سرعت جمع‌آوری، پردازش، و منتقل شود تا بدین طریق بتوان سلاح‌ها را به سمت مسیرهای متغیر هدایت کرد و از اصابت موشک‌های رهگیر مصون نگه داشت. یک فرآیند مشابه جمع‌آوری داده همچنین در راستای فعال‌سازی سامانه‌های دفاعی در صورت مواجهه با حمله اینگونه سلاح‌ها لازم و ضروری است. این فرآیند جمع‌آوری داده به سیستم‌های خودکار متکی است.

فناوری جدید همچنین در میدان جنگ نقش کلیدی ایفا خواهد کرد و قادر است میلیون‌ها دستگاه از تجهیزات رادیویی دوطرفه را در یک محیط محدود به هم متصل سازد.

فناوری 5G همچنین برای سرویس‌های مخفی و نیروهای ویژه بسیار اهمیت خواهد داشت: به کمک این قابلیت می‌توان سیستم‌های جاسوسی کارآمدتری را شکل داد و بر میزان مرگباری پهپادهای قاتل افزود.

اینترنت نسل پنجم صرفاً یک جنگ تجاری نیست

در ادامه این گزارش آمده است: اینها و دیگر کاربردهای نظامی فناوری مذکور مطمئناً در چین و کشورهای دیگر مورد مطالعه قرار می‌گیرند. بنابراین، اینترنت نسل پنجم صرفاً یک جنگ تجاری نیست.

سند راهبردی پنتاگون بر این نکته صحه گذاشته است: «فناوری‌های 5G به مثابه قابلیت‌های راهبردی مهم و حیاتی در حوزه امنیت ملی آمریکا و متحدانمان هستند.» بنابراین، ضروری است که «از آنها در برابر دشمنان خود محافظت کنیم» و متحدانمان را نیز نسبت به انجام این امر متقاعد سازیم و بدین طریق از «تعامل‌پذیری» کاربردهای نظامی اینترنت نسل پنجم در درون چارچوب ناتو اطمینان حاصل کنیم.

روی تاریک اینترنت نسل پنجم: سلاح‌های مرگباری که به پایان نسل بشر ختم خواهد شد

به همین دلیل است که ایتالیا و دیگر متحدان اروپایی آمریکا، شرکت هواوی و دیگر شرکت‌های چینی را از مناقصه تأمین تجهیزات ارتباطی اینترنت نسل پنجم کنار گذاشته‌اند.

فناوری 5G در راستای حفظ برتری نظامی و اقتصادی آمریکا

دکتر جوزف ایوانز در جریان نشست مطبوعاتی در پنتاگون در این خصوص اظهار داشت «فناوری 5G در راستای حفظ برتری نظامی و اقتصادی آمریکا» نه تنها در برابر دشمنان، نظیر چین و روسیه، بلکه همچنین در برابر متحدان حائز اهمیت حیاتی است.

به همین دلیل، «وزارت دفاع از نزدیک مشغول همکاری با شرکای صنعتی است که صدها میلیارد دلار بر روی فناوری 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در راستای توسعه کاربردهای نظامی فناوری 5 جی» از جمله کاربردهای دوگانه نظامی و غیرنظامی «بهره‌برداری کند.»

به عبارت دیگر، شبکه تجاری اینترنت نسل پنجم که توسط شرکت‌های خصوصی شکل گرفته است، با هزینه‌ای بسیار کمتر ز آنچه می‌باید در راستای ایجاد یک شبکه صرفاً نظامی هزینه می‌شد، توسط پنتاگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلوبال ریسرچ در پایان گزارش خود هشدار می‌دهد: کاربران معمولی خدمات عرضه‌شده توسط شرکت‌های چندملیتی اینترنت نسل پنجم هزینه فناوری‌ای را می‌پردازند که طبق وعده این شرکت‌ها باید «زندگی ما را دگرگون سازد»، اما همزمان در راستای ساخت نسل جدیدی از سلاح‌ها استفاده می‌شود. این به معنای پایان نسل بشر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر