عملیات آتش‌نشانی در کاشمر افزایش یافته است


عملیات آتش‌نشانی در کاشمر افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی از رشد 30 درصدی عملیات اطفای حریق در این شهرستان ظرف شش ‌ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

امیر نژادرحیم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۲۴۴ مورد تماس با سامانه تلفنی ۱۲۵ در کاشمر ثبت شد که منجر به ۵۱۰ عملیات توسط ماموران آتش‌نشانی شده است.

وی موضوع بیشترین ماموریتهای آتش‌نشانی کاشمر را آتش‌سوزی اعلام و بیان کرد: ظرف شش ماه نخست امسال ۳۴۰ مورد عملیات مربوط به حریق‌ در مکانهای گوناگون شامل فضای سبز، حریق خودرو، منزل، لاستیک، حریق خرمن و علوفه و عملیات امداد و نجات شامل تصادفات، مزاحمت حیوانات، سقوط در چاه، محبوس شدن در اتاق انجام شده است.

مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر ادامه داد: طی این مدت هفت هزار و ۷۳۰ تماس بی‌مورد با آتش‌نشانی به عنوان مزاحمت ثبت‌ شده که ۵۰ درصد این تماس‎ها را کودکان انجام داده اند.

وی همچنین گفت: مهمترین مشکل آتش‌نشانی کاشمر علاوه بر مزاحمتهای تلفنی، ایجاد مزاحمت شهروندان در هنگام انجام عملیات است که اغلب به دلیل ناآگاهی در محل حادثه تجمع‌کرده و مسیر خودروی آتش‌نشانی را سد می‌کنند به‌ طوری که با حضور مردم در محل حادثه، قسمتی از نیرو و انرژی ماموران برای پراکنده‌کردن مردم و دور کردن آنها از محل حادثه صرف می‌شود که از کیفیت عملیات می‌کاهد.

نژادرحیم افزود: اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با وجود ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی و ۲۰ نیروی متخصص زبده هنوز با استانداردها فاصله دارد.

وی ادامه داد: پیرو برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته پنج آتش‌نشان به شمار نیروهای اداره آتش‌نشانی کاشمر افزوده می‌شوند.

مسوول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: بر اساس استانداردها، به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت می‌بایست یک ایستگاه آتش‌نشانی دایر باشد.

وی افزود: هم‌اینک این تناسب استاندارد با دو ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی در کاشمر وجود دارد.

نژادرحیم گفت: با این وجود، بخاطر پراکندگی نقاط شهری در کاشمر و همچنین ارتقاء خدمات‌دهی به روستاها در تلاش هستیم تا سومین ایستگاه آتش‌نشانی نیز در این شهر راه‌اندازی شود.

شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر هزار و ۴۱۶ هکتار مساحت دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستا است. ۶۱ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط