10 میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی روستاهای لرستان تصویب شد


10 میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی روستاهای لرستان تصویب شد

خرم‌آباد – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های تولیدی و زیربنایی اقتصاد مقاومتی در روستاهای استان تصویب شده است.

سمانه حسن پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رقم در قالب تفاهم نامه ای میان معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار لرستان به منظور توسعه پروژه های مردمی پایگاه های اقتصاد مقاومتی در حوزه های زیربنایی و تولیدی مصوب شد.

وی تصریح کرد: مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۶۰۰ روستای لرستان انجام شده است و اعتبار مصوب برای این روستاها هزینه می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار داشت: باتوجه به شعار امسال به نام "جهش تولید"، تمامی دستگاه های استان از جمله ادارات مرتبط با حوزه های زیرساختی و اقتصادی تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار گیرند.

حسن پور درخصوص چگونگی انجام مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بیان کرد: این طرح با توجه به ظرفیت روستاها و دهستان های همجوار، استعدادهای بومی، اقتصادی و اجتماعی و محوریت شاخص هایی چون جمعیت، نرخ بیکاری، توان صادرات کالا، خدمات، طرح هادی و ظرفیت گردشگری اجرا می شود.

حسن پور اضافه کرد: در صورت همکاری متقابل و تعامل دوجانبه با بسیج سازندگی علاوه بر حمایت از پروژه های اقتصادی، زیر ساخت های مناسبی برای این تعداد روستا فراهم خواهد شد.

۱۲۲ طرح کلیدی قرارگاه اقتصاد مقاومتی لرستان در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی این تعداد از ۳۸ درصد در سال ۹۶ اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر