نشست «انتظار و منجی در نگاه ادیان» در اوگاندا برگزار می‌شود


نشست «انتظار و منجی در نگاه ادیان» در اوگاندا برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا با جوشوا کیتاکوله، دبیرکل شورای بین الادیان اوگاندا دیدار کرد و در این جلسه مقرر شد که نشست «انتظار و منجی در نگاه ادیان» در اوگاندا برگزار ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا با جوشوا کیتاکوله، دبیرکل شورای بین الادیان اوگاندا در محل آن شورا جهت تحکیم و تقویت روابط، گسترش همکاری‌ها و گفت‌وگو در خصوص برگزاری نشست تخصصی «انتظار در ادیان الهی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیتاکوله در سخنانی، گفت: شورای بین الادیان اوگاندا در سال ۲۰۰۱ به منظور تقویت همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف در اوگاندا و پرداختن به موضوعات مورد علاقه و مشترکات اعتقادی آنها تأسیس شد و در ترویج صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز از طریق همکاری بین ادیان و توانمندسازی اعضاء گام‌های بلندی برداشته است.

دبیرکل شورای بین الادیان اوگاندا افزود: با توجه به آزادی دینی و مذهبی در اوگاندا، شورای بین الادیان این کشور، همه ادیان و مذاهب موجود در این کشور را تحت پوشش حمایتی خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای تحقق همگرایی و اتحاد میان پیروان ادیان مختلف در اوگاندا با جدیت تلاش می‌شود، گفت: مبارزه با تبعیض علیه زنان، حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حفظ طبیعت با استفاده از آموزه‌های دینی پیروان ادیان از جمله دغدغه‌های شوراست.

دبیرکل شورای بین الادیان اوگاندا با اشاره به اینکه صلح، زندگی مسالمت آمیز، توجه به امنیت همه جانبه، امور مربوط به بشر دوستی، خشونت علیه زنان از جمله موضوعات مورد توجه شورا است، بیان کرد: ترویج فرهنگ گفت‌وگو به جای درگیری، نهادینه کردن همزیستی مسالمت آمیز، تشویق و ترغیب به حل مشکلات بدون توسل به خشونت، دستیابی به صلح، همگرایی و وحدت در بین پیروان ادیان و مذاهب در اوگاندا از مهم ترین اهداف شورا هستند.

وی با بیان اینکه که نهادهای وابسته به شورا در زمینه ارائه خدمات ضعیف هستند، گفت: سوء استفاده از حقوق بشر، گسترش فقر همه جانبه، خشونت علیه زنان، رشد افراط گرایی و ... از جمله چالش‌های پیش روی شورا بوده و رهبران دینی و مذهبی برای پر کردن این شکاف‌ها و رسیدن به همزیستی پایدار به حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند.

دبیرکل شورای بین الادیان اوگاندا خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در زمینه برگزاری کارگاه‌های مشترک آموزشی در خصوص نظام بانک داری اسلامی شد.

کیتاکوله در ادامه، آمادگی خود و شورای بین الادیان اوگاندا را در برگزاری مشترک مناسبت‌های ملی، فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا اعلام کرد.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با اشاره به مفاد تفاهمنامه امضاء شده بین رایزنی فرهنگی کشورمان و شورای بین الادیان اوگاندا گفت: نشست تخصصی انتظار و منجی در نگاه ادیان با مشارکت شورای بین الادیان این کشور بعد از برطرف شدن محدودیت‌های کرونائی برگزار شود.

قزلسفلی در ادامه، مطرح کرد: رایزنی فرهنگی آماده است در برگزاری همایش، نشست‌، گفت و گوی بین الادیان و مذاهب، کارگاه‌های آموزشی و علمی در حوزه ادیان، فعالیت در حوزه تقریب مذاهب، انجام فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی، انتشاراتی، گردشگری فرهنگی و دینی، مبارزه با عوامل خشونت دینی و افراط گرایی و ... با شورا همکاری کند.

وی با اشاره به جایگاه عالی مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران با معرفی کتاب «مسیح در شب قدر» به توضیح دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در ایام کریسمس با خانواده‌های شهدای مسیحی و صدور پیام تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع) پرداخت.

قزلسفلی افزود: مسیح در شب قدر دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های خورشید در مهبط ملائکـه الله روایتی از حضور مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در منازل خانواده‌‎های شهدای مسیحی ایران است که مطالعه آن، هر خواننده‌ای را به خود جذب کرده و جایگاه مسیحیان را مستند در نزد عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران حکایت کرده و باطل بودن اراجیف و اکاذیب دشمنان انقلاب اسلامی را ثابت می‌کند.

در ادامه این دیدار، خانم جسیکا نالووگا، رییس زنان و جوانان شورای بین الادیان اوگاندا طی سخنانی آمادگی خود را با هر گونه همکاری در حوزه خانه و خانواده و همچنین، ارتقاء مقام و منزلت زنان در جامعه اعلام کرد.

در پایان مقرر شد؛ نشست تخصصی انتظار از نگاه اسلام و مسیحیت برگزار شود و سایر همکاری‌ها و توافقات اولیه به عمل آمد و قرار شد در جلسات بعدی جزئیات آن نشست بررسی شده و بعد از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا اجرا گردد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در