30 ساخت‌وساز غیرمجاز در نوشهر تخریب شد


30 ساخت‌وساز غیرمجاز در نوشهر تخریب شد

نوشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از تخریب 30 ساخت‌وساز غیرمجاز شامل ویلای کامل ، اسکلت ساختمانی و دیوار کشی در منطقه کهنه سرای بخش مرکزی این شهرستان در یک روز خبر داد.

جواد خلدنوش روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تخریب این ساخت و سازها به استناد قانون حفظ اراضی کشاروزی و باغی و بر اساس حکم قضایی صادر شده با حضور مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران ، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اجرا شد.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شده را شامل ۱۰ دستگاه ویلا ، ۱۰ ساختمان نیمه تمام و ۱۰ مورد دیوار کشی دور زمین های کشاورزی با هدف تغییر کاربری آنها اعلام کرد.

خلدنوش گفت که با تخریب این سازه ها بیش از سه هکتار از اراضی کشاورزی و باغی آزاد شد.

مدیر جهادکشاورزی نوشهر با اعلام این که هم اکنون بیش از ۱۲۰ فقره پرونده با موضوع تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی در دادگستری شهرستان در دست بررسی است ، افزود : بیشتر این پرونده ها در بین سال های ۸۵ تا ۹۲ تشکیل شده و منتظر صدور حکم هستیم.

وی از مردم خواست قبل از احداث بنا یا دیوارکشی زمین های کشاورزی با مراجعه به دهیاری ها در روستاها، شهرداری ها در شهرها و به مراکز جهاد کشاورزی یا با تماس سامانه ۱۳۱ از مشاوره لازم در این زمینه مطلع شوند.

یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهد که براساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه گذشته تاکنون بیش از ۳۵ هزار ویلا به شکل غیر مجاز در غرب مازندران ساخته شد.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۸ هزار نفر ، حدود ۱۳ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی ، سه شهر ، ۲ بخش و شش دهستان در غرب مازندران قرار دارد و حدود ۲ هزار باغدار در این شهرستان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟