15میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به واحدهای سیستان و بلوچستان جذب شد


15میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به واحدهای سیستان و بلوچستان جذب شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم این استان از تسهیلات کرونا 500 میلیارد تومان تعریف شده که از این میان تنها 15 میلیارد تومان آن تا کنون جذب شده است.

به گزارش ایرنا ماندانا زنگنه روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها و افرادیکه در سامانه «کارا» متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی بودند هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند اظهارداشت: روند پرداخت تسهیلات کرونای واحدهای آسیب دیده تا پیش از اتمام موعد پرداخت باید تسریع شود.

وی ادامه داد:در ماه‌های گذشته به دلیل ویروس کرونا بسیاری از کسب‌و کارها غیرفعال یا نیمه‌فعال شدند و در نتیجه آسیب‌هایی به آنان وارد شد که برای بهبود وضعیت واحدها و افراد آسیب‌دیده تسهیلات کرونا در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات کرونا تا پایان مهر تمدید شده افزود: به احتمال زیاد برخی از متقاضیان دریافت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا در جریان تمدید مدت زمان آن نیستند و یا اطلاعات خود را در سامانه اشتباه ثبت کرده‌اند بنابراین تا پیش از اتمام زمان اعلام شده دستگاه‌ها باید اطلاعات افراد ثبت شده را جمع‌آوری و در تماسی ضمن اطلاع رسانی به متقاضیان شرایط دریافت تسهیلات را برای آنان فراهم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طبق آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه «کارا» پس از اعلام دریافت تسهیلات تاکنون چهار هزار و ۲۸۷ پرونده با میزان اشتغال پنج هزار و ۲۷۳ نفر برای دریافت تسهیلات ثبت شده که از این تعداد برای یکهزار و ۷۴۶ پرونده تشکیل و میزان اشتغال ۲ هزار نفر در مجموع مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهرداد جهاندیده افزود: از میان ۱۰ بانک عامل فعال در سیستان و بلوچستان بانک سپه با پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بانک‌های تجارت و ملت هرکدام با سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بیشترین پرداخت تسهیلات کرونا را به متقاضیان داشته‌اند که پرونده‌های خویش فرمایی با ۱۳۹ مورد، مشاغل رسمی دارای بیمه با ۹۳۸ مورد و مشاغل غیررسمی یا غیر بیمه با ۶۶۹ مورد بیشترین موارد پرداخت شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟