رعد پلیس پایتخت لرزه بر اندام ٩٣٧ مجرم انداخت


رعد پلیس پایتخت لرزه بر اندام ٩٣٧ مجرم انداخت

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح رعد ٣٨ توسط پلیس‌های تخصصی تهران انجام و ٣١٨ حکم قضائی اجرا شد که در پی آن ٩٣٧ سارق، مالخر و مزاحم نوامیس دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا سردار «حسین رحیمی» روز چهارشنبه در حاشیه سی‌وهشتمین طرح رعد پایتخت و در جمع خبرنگاران افزود: با دستگیری سارقانی که تاکنون به سه هزار سرقت اعتراف کرده‌اند، ۳۶ شبکه سرقت متلاشی شد که ارزش اموال مکشوفه از آنان بالغ بر ٣٣ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: در طرح رعد ٣٨ از سارقان، مالخران و قاچاقچیان ٢٥٣ دستگاه خودرو و موتورسیکلت، از اراذل و اوباش ۹ سلاح جنگی و ٥٣ سلاح سرد و در حوزه کالای قاچاق نیز ۶ میلیار تومان اموال قاچاق کشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز از قاچاقچیان بیش از ١٦٨ کیلوگرم انواع مواد کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح‌های پلیسی در پایتخت توسط پلیس‌های تخصصی برای برخورد با اراذل اوباش، قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر برگزار می‌شود، ادامه داد: در این طرح بیش از ١٥ پرونده مهم در حوزه‌های سرقت و زورگیری داشته‌ایم.

من رضایت نمی‌دهم

وی درباره زورگیری که اخیرا در شهرک غرب تهران روی داد، اضافه کرد: روز گذشته شخصی به کلانتری این منطقه مراجعه کرد و گفت که به زور خودرواش را به سرقت برده‌اند و پس از آن عوامل این کلانتری دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات پلیسی مشخص شد که سه زورگیر که ۲ نفر از آنان برای مرخصی از زندان بیرون آمده بودند برای زورگیری، خودروهای شهروندان را با اعمال زور و خشونت سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۲ نفر از آنان توانستند فرار کنند و راننده که زنی را به قصد زورگیری سوار کرده بود، به هشدار ایست پلیس توجه نکرده و عوامل انتظامی برای توقف خودرو لاستیک‌های آن را مورد هدف گلوله قرار داده بودند.

به گفته وی، متهم پس از دستگیری و حضور در مقر فرماندهی انتظامی کل پلیس تهران و روبه‌رو شدن با کسانی که از آنان زورگیری کرده بود، ابتدا منکر هر نوع خلافی شد اما پس از چند دقیقه از شاکیان طلب بخشش کرد، که مادر یکی از قربانیان با داد و فریاد خواستار احقاق حقش بود و گفت که «رضایت نمی‌دهم».

به گزارش ایرنا ۶۳۵ سارق خودرو، موتورسیکلت، منزل، اماکن عمومی و خصوصی، سارق به عنف و زورگیر در سی و هفتمین مرحله طرح رعد پلیس تهران شناسایی و دستگیر شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا