بخش «مگا آی سی یو» بیمارستان کاشانی شهرکرد افتتاح شد


بخش «مگا آی سی یو» بیمارستان کاشانی شهرکرد افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- بخش «مگا آی سی یو» بیمارستان کاشانی شهرکرد با 23 تخت فعال روز چهارشنبه با حضور قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در حاشیه این آیین با قدردانی از خدمات دولت در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این استان در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های استان و مساعدت وزارت بهداشت تعداد تخت‌های ICU فعال در استان به ۲ برابر سال گذشته رسید.

فریدون رحمانی افزود: تا پایان سال ۹۸ تعداد تخت‌های ICU فعال در استان به ۵۵ مورد می‌رسید که با اضافه شدن ۲۸ تخت جدید در بیمارستان کاشانی، ۱۰ تخت در بیمارستان هاجر شهرکرد و در هریک از بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان ۲ تخت، تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در استان به حدود ۲ برابر افزایش یافت.

به گفته وی، با ۲۳ تخت جدید بیمارستان کاشانی که در بخش «مگا آی سی یو» به بهره‌برداری رسید، در حال حاضر به بیماران غیرکرونایی اختصاص می‌یابد اما در صورت ضرورت و کمبود تخت‌ در بخش‌های ویژه کرونا، از این بخش برای مراقبت از بیماران کرونایی کمک گرفته می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، میزان اعتبار هزینه شده برای تامین ۲۸ تخت ICUرا ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای خرید و تامین هر تخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی درمانی، هشت بیمارستان، یک هزار و ۵۹۱ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش بیمارستانی(۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت در حدود یک میلیون نفری این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

بررسی روند شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری و بازدید از بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های بروجن و هاجر شهرکرد، بازدید از بخش مراقبت‌های تنفسی و کلینیک تنفسی ویژه بیماران کرونایی و بازدید از سه طرح در حال اجرای طرح الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد از دیگر برنامه‌های سفر روز چهارشنبه دکتر جان‌بابایی به چهارمحال و بختیاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس