790 طرح مقابله با مواد مخدر در کردستان اجرا شد


790 طرح مقابله با مواد مخدر در کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: 790 طرح توسط ماموران این پلیس به منظور پیشگیری از تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر در سطح استان برگزار شده است.

سرهنگ فرامرز شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه این طرح‌ها، ۸۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۳۶۹ معتاد متجاهر و یک هزار و ۵۷۲ نفر قاچاقچی و عامل تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تشدید برخورد با توزیع مواد مخدر، انواع روانگردان‌ها، کنترل محورهای مواصلاتی، طرح پاکسازی محیط مدارس و دانشگاه‌ها و جمع آوری معتادان متجاهر اجرا شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر از مهمترین طرح‌های اجرا شده در این استان افزود: دستورالعمل جمع‌آوری معتادان متجاهر در دوران کرونایی ۱۵ تیر ماه ابلاغ شد که ۲ هفته بعد این تاریخ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی کردستان اقدام به جمع‌آوری این افراد در جامعه هدف کردند.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این افراد ۷۲ ساعت در بازداشت بودند و در این مدت از آنان تست ابتلای به ویروس کرونا اخذ شد تا در صورت مثبت بودن به مرکز درمانی و در غیر این صورت به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شوند.

میزان کشفیات مواد مخدر کردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشت که ۸۵ درصد کشفیات مربوط به تریاک، هشت درصد حشیش، یک درصد هروئین، یک درصد شیشه و بقیه سایر مواد است.

آمارها حاکی از این است کردستان در ردیف ۲۳ استان‌ درگیر اعتیاد ولی با وضعیت سفید قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان