در کلاس درس یورگن کلوپ؛ با لیورپول مثل فولام بازی نکنید!


در کلاس درس یورگن کلوپ؛ با لیورپول مثل فولام بازی نکنید!

شب رویارویی آرسنال و لیورپول در لیگ برتر، خوره های فوتبال در کارگاه مجازی طرفداری دور هم جمع شده بودند تا...

کارگاه مجازی طرفداری این بار به بهانه بازی تیم های لیورپول و آرسنال برگزار شد و خوشبختانه باز هم کاربران فوتبال بین و علاقه مند شبکه اجتماعی طرفداری مشارکت خوبی در این کارگاه داشتند.

به گزارش طرفداری، خوره های فوتبال که انصافا نگاه کارشناسی جالبی هم به فوتبال دارند، در شب پیروزی لیورپول مقابل آرسنال در کارگاه مجازی طرفداری حضور جذابی داشتند و مرور آنچه در این کارگاه گذشت خالی از لطف نیست؛

بهزاد رحیمی سریزدی اولین کاربری بود که در کارگاه شرکت کرد؛

جدال تیم های سرعتی با تاکتیکی که در سال های آینده مد می شود مانند تیکی تاکا، برای سرعتی بودن نیاز به تمرین های سخت است و این یعنی پیشرفت فوتبال جهان.

Ed Woodward که طرفدار منچستر است قبل از شروع بازی صادقانه نوشت:

برای من منچستر فن بهترین امتیاز برای هر دو تا تیم یک مساوی ناقابل هست که دلم شاد بشه، اما هر دو تا تیم خیلی سرحال هستن و امادگی خوبی برای بردن لیگ دارند.

𝓡.𝓜.𝓦𝓲𝓵𝓵𝓲𝓪𝓶𝓼 ⭐ معتقد بود آرسنال برنده است و همزمان با شروع بازی نوشت:

به نظرم امشب آرسنال با هوش بالای آرتتا بازی رو میبره، تقابل اوبامیانگ و فن دایک هم خیلی جالب میتونه باشه. آرتتا با این که قبلا دستیار پپ بوده اما داره یه سبک متفاوت رو پیاده میکنه که استعدادش تو مربیگری رو به وضوح نشون میده. هر چند اونور هم کلوپ هست که نیاز به توضیح نداره. به نظرم رمز پیروزی امشب آرسنال میتونه دفاع خوب و استفاده به نحو احسنت از موقعیت هاش باشه.

🔳 E.SH.PB 🔲 اما شانس بیشتر رو به لیورپول می داد:

احتمالا شاهد بازی سرعتی همراه با کار های ترکیبی از هر دو تیم خواهیم بود. بدون شک لیورپول سراپا حمله ور خواهد بود اما آرسنال به ضد حمله ها چشم خواهد دوخت با توجه به سبک مربیگری آرتتا جلو تیم های بزرگ.

Manchester MNU عزیز هم قبل از شروع بازی نتیجه رو کاملا درست ولی برعکس پیش بینی کرد؛

آرسنال با سبک بازی ضدحمله ای میبره، تیاگو اگر بود خیلی کارشون سخت میشد ولی با درخشش اوبامیانگ آرسنال ۳-۱ میبره.

Fᴀɪʀ Pʟᴀʏ اما این بازی رو محک جدی برای سرمربی آرسنال می دونست:

اولین بازی تیم آرتتا با دیگر تیم های تاپ سیکس در فصل جدید هست، خیلی مهمه بتونه از این بازی ها امتیاز مناسب بگیره چون قطعا برای قهرمانی یا سهمیه گرفتن به امتیازاتش نیاز داره. اگه نتونه در برابرشون موفق باشه هیچ فرقی با سال های اخر ونگر و امری نداره.

ÆMIR Ř14 هم بین دو نیمه به جمع ما اضافه شد و نوشت:

یکم دیره ولی به نظرم بازی تو نیمه دوم به نفع لیورپول ادامه پیدا میکنه. آرسنال میخواد با استفاده از توپهای بلند به یک سوم لیورپول برسه اما حضور فن دایک و فابینیو و فولبک های سریع قرمز ها کار رُ براشون سخت میکنه.

Milad ARS اما از سرمربی آرسنال انتقاد کرد و نوشت:

در حال حاضر سطح خط هافبک آرسنال تو لیگ جزو 5 تای آخر هست. آرتتا بجای اینکه بیاد گابریل قد بلند رو بذاره جلو خطرناک ترین فول بک های جهان که از چپ و راست توپ میریزن رو دروازه، آورده لوییز و هولدینگ رو گذاشته و از بیرین خواسته موقع های حمله حریف بیاد جلو دروازه توپ های رو هوا رو بزنه. خرید پارتی و آعوار از نون شب واسه آرسنال واجب تره، این تیم کلا هافبک نداره تازه علاوه بر آعوار و پارتی بازم بازیکن نیاز هست.

محمد عارف مهرجو که بعضا مطالبش رو در ستون نویسندگان طرفداری می خونید، بلافاصله پس از پایان بازی نوشت:

ارتتا نیاز به مهره داره شدید. لاکازت مثل همیشه فرصت طلب نبود و ضعیف عمل کرد. درمورد لیورپول چقدر بد بود نبی کیتا, تا رفت بیرون لیورپول جون تازه ای گرفت. ارنولد خوب بود, الیسون خوب بود, صلاح عالی بود, فرمینو مثل همیشه متوسط رو به پایین, و ژوتا هم عالی بود خیلی با انگیزه و قوی.

EHSAN.JABERI . هم که مشخصه طرفدار آرسناله، نوشت:

میتونستیم مساوی کنیم روی یکی دوتا فرصت و نتیجه خوبی میشد اما بازیکنامون متاسفانه اختلاف سطحشونو با لیورپولیا نشون دادن. تاکید ارتتا روی بازیسازی از دروازه و خط دفاع هم اعصاب خرد کن بود وقتی همه رو لو میدادن.

جناب فیثاغورث (ع) برای ما از آرسنال و مشکلاتش گفت و به نکته خیلی مهم هم اشاره کرد. فقط حیف که حال نداشت به لیورپول اشاره کنه! حتما این نقد جالب رو بخونید؛

اول مشکلات آرسنال: اگه آرتتا اصرار داره با 3.4.3 بازی کنه؛ خب زوج ال ننی و ژاکا برا وسط خوب نیستن چون هیچکدوم توانایی بازیسازی ندارن؛ پس سبایوس باید از اول بازی میکرد تا خلاقیت خط هافبک بالا بره. و چه اصراری به استفاده از نایلز توی ۹۰ دقیقه هست تا وقتی ساکا آماده رو نیمکت نشسته. دفاع سه نفره تقریبا خوب بودن هر چند زیر فشار پرس کم توپ لو ندادن. هولدینگ عالی دفاع کرد ولی چند تا توپ بد لو داد؛ داوید لوییز هم معمولی بود. در مورد خط حمله هم به نظرم اوبامیانگ کاملا خنثی شده بود به جز یه پاس که اواخر بازی رسید بهش موقعیت نداشت. لاکازت موقعیت عالی و تک به تک خراب کرد ولی نباید از تلاش و دوندگی اش ساده بگذریم. هم چنین ویلیان که تو کارهای دفاعی خیلی کمک کردن... در کل گل آرسنال حاصل پرسینگ مهاجماش و در نتیجه اشتباه دفاع لیورپول بود. ولی به نظرم مشکل اصلی تیم سیستم بازیه. شما نمیتونید با لیورپول همونطوری بازی کنید که با فولام بازی کردید. در هر صورت وقتی ۲ تا هافبک فقط برای بازیسازی داشته باشی باید به فکر این باشی که چه جوری میخوان از زیر پرس تیمو در بیارن؟ اصن میتونن؟ مسلما خیر. در مورد لیورپول هم دیگه حال نداشتم بنویسم فقط اینو بگم که تیاگو بیاد وسط بازی کنه چه شود این تیم!!!

Sepehr Liverpool که از نام کاربری معلومه طرفدار کجاست، نوشت:

لیورپول خیلی بالانس بود، امروز شاهد یه زوج عالی تو قلب خط دفاع از گومز و فندایک بودیم. در مقابل میشه گفت رابرتسون و آرنولد اونطور که باید تو دفاع خوب عمل نکردن اما تو حمله عالی بودن. فابینیو نقش یه هافبک تخریبی رو بازی کرد و دیدیم که خیلی از موقعیتا رو با تکل های به موقعش تونست از آرسنال بگیره. کیتا خوب بازی کرد و به همراه مثلث هجومی تو پرسینگ فضا عالی بود، واینالدوم چندان چنگی به دل نمیزد و در حد یه بازیکن معمولی بود. صلاح و مانه هم در موقعیت سازی و هم در پرسینگ فضا و توپگیری فوق العاده بودن خصوصا مانه، درباره فیرمینو باید گفت که عجب هافبکی بود! ژوتا تو همین چند دقیقه نشون داد میتونه در لحظه درست تو جای درست قرار بگیره اما هنوز تو زدن ضربات آخر مشکل داره و در آخر آلیسون؛ میشه گفت شاید روی گلی که خورد خوب نبود اما توی بازیسازی از دروازه و تک به تک گیری هاش از لاکازت عالی بود. تو یه صحنه هم نقش سوییپر داشت و توپ رو قبل از اینکه به انکیتا برسه زد.
ترکیب اولیه ۴_۳_۳ بود (از راست به چپ بخوانید) بعد از خوردن گل اول ترکیب به۳_۴_۳ تغییر کرد و بسیار مثبت بود به طوری که آرنولد و رابرتسون به جای وینگرا اومدن و هر دو وینگر (صلاح و مانه) به داخل ۱۸ قدم رفتن. فیرمینو هم یه خط عقب تر رفت و به عنوان هافبک تهاجمی بازی کرد که تغییر مثبتی بود. نیمه دوم سبک بازی تیم به۲_۴_۴(از راست بخوانید) تغییر کرد شاید عجیب بود اما پرسینگ فضا رو افزایش داد و آرسنال رو بست. تفکرات کلوپ تو این بازی یه کلاس آموزشی برای خیلی از مربیا بود.

ممد منچستری اسم این بازی رو گذاشت بازی تعارف ها و نوشت:

به نظرم این بازی بازی تعارف ها و بفرما بود. اولین بفرما رو لیورپول با اشتباه رابرتسون کرد که لاکا استفاده کرد. گل مساوی لیورپول همون بود که بود حرکت از کناره ها بازی پشت دروازه بابی فرمینیو و مانه هم مث همیشه همونجایی که باید باشه بود. گل دوم لیور روی دیر زود یا درست نپریدن ببرین و جایگیری درست رابرتسون بود. نیمه دوم لاکا از بفرما های مسلم لیور استفاده نکرد و گل سوم لیور از راه رسید که روی بی حوصلگی و بی مسئولیتی هافپک دفاعی و دفاع ارسنال بدست اومد. لیور همون بود که دو فصله هست مدافع کناریای بی نظیر که بعضی وقتا وینگر یا فوروارد میشن اما ارسنال، ارسنال پارسال نبود. این تیم داره پیشرفت میکنه وفقط توی بازی تعارف ها خجالتی و دستپاچه بود.

پویا وایکینگ هم به خوبی بازی رو تحلیل کرد:

نیمه اول و دوم بازی متفاوت بود؛ لیورپول اغلب صبور بود و برای حفظ توپ پاس های زیادی رد و بدل می کرد و به آرومی توپ رو جلو می برد. توی یک سوم دفاعی آرسنال اصلی ترین موقعیت ساز لیورپول الکساندر آرنولد بود که به جرات می گم با ادامه این روند تا چند سال آینده جزو بهترین سانتر کننده های تاریخ فوتبال میشه. بازیسازی در یک سوم دفاعی حریف رو هم روبرتو فیرمینو فوق العاده انجام میده و عادت داره به یکی از بازیکنان لیورپول به ویژه صلاح و مانه نزدیک بشه و حرکات ترکیبی انجام بده. دقیقا کاری که روی گل دوم کرد به صلاح نزدیک شد یک بازیکن رو هم با خودش کشید کنار زمین توپ در نهایت به ارنولد رسید و رابرتسون گلزنی کرد. وینگرهای لیورپول بازیکنایی هستن که می تونن تاکتیک های متنوعی رو پیاده کنن هم می تونن پرس سنگین اعمال کنن هم پا به توپ به سمت عرض و داخل محوطه جریمه حرکت کنن یا خودشون رو توی موقعیت گلزنی قرار بدن و هم بین مدافعین کناری و میانی حریف قرار بگیرن و فضا رو برای نفوذ فول بک ها و همینطور سر در گم کردن مدافعین حریف در یارگیری فراهم کنن. میشه گفت تمام فرصت های خطرناک لیورپول رو ارنولد در نیمه اول ساخت. اما مشکل ارسنال در جلو اومدن و انتقال توپ به جلو بود و دلیلش هم این بود که میانه زمین رو از دست داد. لیورپول با هر سه مهاجم و هر سه هافبکش یک ساختار دفاعی شیش نفره فشرده رو وسط زمین ایجاد کرده بود و در مقابل دو هافبک ارسنال الننی و ژاکا بین این شیش نفر هیچ فضایی نداشتن و مدافعین ارسنال هم نمی تونستن اون ها رو صاحب توپ کنن پس یا از توپ های بلند برای انتقال توپ و فرار از پرس لیورپول استفاده می کردن یا توپ رو به کناره ها می اوردن که بازهم جوابگو نبود.
اما لیورپول این شیوه پرس رو نمی تونست تا اخر بازی ادامه بده چون انرژی خیلی زیادی می طلبید. پس نیمه دوم در نتیجه کاهش شدت پرس لیورپول بازیکنای آرسنال آزادتر بودن و از طرفی چون خط دفاع لیورپول برای اعمال سبک بازی این تیم بالا بازی می کرد فرصت خوبی برای آرسنال بود تا از ارسال توپ های بلند به پشت دفاع استفاده کنه و همین اتفاق هم افتاد ولی آرسنال در زدن ضربه اخر دقیق نبود. چندین بار هم آرسنال از عمق دفاع لیورپول به خوبی نفوذ کرد و لاکازت فرصت های خوبی داشت که از دست رفتن. اومدن سبایوس به بازی هم نتیجه خوبی داشت و بار هجومی ارسنال رو اضافه کرد. از اونجایی که بازی به شدت فرسایشی بود هر دو تیم مدام صاحب فرصت می شدن و این لیورپول بود که در نهایت با دیوگو ژوتا تونست دوباره به گل برسه. در چنین بازی هایی دو تیم به فرم خوب بازیکن هاشون نیاز دارن که امروز فرم خوب لاکازت و نایلز رو ندیدیم.

Reza Ramos خیلی مختصر و مفید، احساس یک رئالی از آینده سرمربی لیورپول رو بیان کرد:

امیدوارم کلوپ بعد لیورپول هرجا میره بارسا نیاد!

پرهام باوفا هم که از باخت آرسنال ناراحت بود، نوشت:

آرسنال خیلی بهتر میتونست از تک گلش محافظت کنه.به خصوص توی دفاع توپاشون فاجعه بودن آرسنالیا. هر ۳ گلشون به خاطر دفع توپای اشتباه بود.

حمید Champion o... یا همان حمید شهریاری عزیز، کاربر خوش قلم و نمونه شبکه اجتماعی طرفداری نوشت:

شمشیر جدید زیگفرید را دیدید؟

در جدال ماه جولای، از آنتی‌تز آرتتا گفتیم. برگ برنده. "حرکات زنجیروار پنج مدافع آرسنال و خنثی شدن حرکات آرنولد و رابرتسن. برگشت‌ لاکازت به زمین خودی، قطع ارتباط مدافعان و فابینیو کوچک شدن میانه‌ی میدان." آن شب آرتتا توانست سه شمشیر برّان کلوپ را ناکارآمد کند، اما دیشب....
زیگفرید رویین‌تن می شود. راه کلوپ. نمی‌توانید با یک حربه، دوبار به سراغ او بیایید. قبل‌تر، پپ، سولسشایر و لمپارد طعم تکرار یک استراتژی برابر کلوپ را چشیده بودند. آرتتا باز هم با نقشه‌ی قبلی به آنفیلد می‌آید. خودکشی. و شمشیر تازه....
آرنولد و رابرتسن. یک گام جلوتر از قبل. اگر مدافعان آرسنال، اجازه نمی‌دهند آنها مهاجمان را ‌تغذیه کنند، چرا خودشان مهاجم نباشند؟ در بازیه‌های لیورپول،رابرتسن و آرنولد را در یک سوم میانی زمین حریف می‌دیدیم. دیشب اما کلوپ پا را یک گام فراتر گذاشت. دو دفاع کناری در یک سوم هجومی حریف. در نیمه‌ی اول، آرنولد 33 بار توپ را در زمین حریف لمس می کند. 72 درصد لمس توپهای او، در یک سوم دفاعی زمین آرسنال است. آمار برای رابرتسن، 37 بار لمس توپ در زمین حریف و 70 درصد در یک سوم دفاعی است. مدافعان کناری، حالا در نقش مهاجم بازی می‌کنند. یک خط حمله‌ی 5 نفره. سریع و مهارنشدنی. لحظه‌ی کلوپ فرا می‌رسد. آرنولد و رابرتسن، در پیشانی خط حمله، ارسال آرنولد از سمت راست. مهار رابرتسن پشت محوطه‌ی شش قدم و ضربه به قلب دروازه‌ی آرسنال... شمشیر زیگفرید کار خود را کرده.

و در نهایت، آقای فوتبالی .pn. dr نوشت:

من خودم به عنوان یک طرفدار لیورپول میگم؛ از بازی تیمم فوق العاده راضی بودم. از همه نظر عالی بودیم حمله، دفاع، مالکیت، پاس ها و خیلی چیزا .... اگه همین روال رو ادامه بدیم میتونیم تو قهرمانی دبل کنیم... ایراد بزرگ آرسنال دروازه بانه.... اونا باید به جای لنو کسی مثل ناواس داشته باشن.

لیورپول و آرسنال امشب باز هم مقابل یکدیگر قرار می گیرند و امیدواریم از تماشای این بازی هم لذت ببرید.

همچنین بخوانید:

کارگاه مجازی طرفداری | لیورپول _ آرسنال را تحلیل کنید

نویر از نان شب هم واجب تر بود! | زور آزمایی فیلیک و لوپتگی از نگاه کاربران طرفداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی