مقایسه هیوندای سوناتا YF با هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی


مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو هیوندای سوناتا YF و هیوندای آزرا گرنجور در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه هیوندای سوناتا YF و هیوندای آزرا گرنجور است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

معرفی هیوندای سوناتا YF:

هیوندای سوناتا YF در بسیاری از بازار‌ها با نام هیوندای i۴۵ شناخته می‌شود و به دلیل طراحی جذاب و طراحی منحصر به فرد، به ‌سرعت محبوبیت بالایی در بین جوامع پیدا کرد. البته این محبوبیت تحت تأثیر برخی عوامل ناخوشایند در سوناتا قرار گرفت که از جمله آنها می توان به هندلینگ نامناسب و کوبش سیستم تعلیق به ‌ویژه در دست‌انداز‌ها و نیز ارتفاع پایین کف خودرو اشاره کرد.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

نسل ششم سوناتا یعنی YF، سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس معرفی شد. این خودرو مدلی بسیار موفق برای هیوندای بوده و همچنین معرف زبان طراحی جدید این خودروساز نیز محسوب می‌شد. هیوندای سال ۲۰۱۲ فیس لیفت ملایمی روی YF اعمال کرد اما نسل هفتم سوناتا یعنی LF که از زبان طراحی جدیدی بهره‌مند است، سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک معرفی شد.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به پشت سری‌های فعال شونده، ورود بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن آینه‌ها، کامپیوتر سفری Trip Computer ، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سقف پانوراما، گرمکن برف پاک کن‌ها، آینه تاریک شونده خودکار، کنترل الکتریکی صندلی‌ها همراه حافظه، سنسور جلو و عقب، چراغ‌های زنون، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب و پرده برقی عقب اشاره کرد.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

معرفی مشخصات هیوندای آزرا گرنجور:

هیوندای آزرا گرنجور خودرویی ساخت کشور کره جنوبی بوده و علاوه بر زیبایی دارای امکانات زیادی نیز است. این خودرو وحشی مجهز به موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه و حجم موتور ۳۰۰۰ سی سی است، علاوه بر این، هیوندای آزرا مجهز به حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

می‌توان گفت این خودروی لوکس از امکانات جدید و کارآمدی، از قبیل سیستم استارت و ورود بدون کلید، تودوزی چرمی، صندلی‌های مجهز به گرم کن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای و اتصال بلوتوث به صورت استاندارد برخوردار است. در تیپ limited مجموعه‌ای از امکانات خودرو‌های لوکس همچون صندلی‌های مجهز به تهویه، چراغ‌های جلو زنون، یک سیستم صوتی باشکوه و فوق العاده و همچنین مسیر یاب ماهواره‌ای به چشم می‌خورد.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با  هیوندای آزرا گرنجور + مشخصات فنی

فرقی نمی‌کند که کدام تیپ را انتخاب کنید، چرا که آزرا با دست و دلبازی تمام فضای عالی برای همه سرنشینان، صندوق باری با حجم قابل توجه و سواری نرم و روان که اکثر مردم از خودرو‌های این کلاس انتظار دارند را به شما تقدیم می‌کند. همچنین این مدل از هیوندای، با توجه به ابعادش، هندلینگ قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد و به خوبی تعادلش را در پیچ‌های تند حفظ می‌کند.

هیوندای سوناتا YF هیوندای آزرا گرنجور
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2011 2012
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2359سی سی 3000سی سی
حداکثر قدرت
197 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه 250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
252 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه 288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار شیف ترونیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.5 ثانیه 8 ثانیه
حداکثر سرعت
215 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن
1411 کیلوگرم 1635 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4821 طول - 1834 عرض - 1471 ارتفاع 4966 طول - 1860 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2794 میلیمتر 2845 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.4 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
HAC - ESC - BAS - ABS - EBD سیستم تعلیق ASD (افزایش راحتی رانندگی و کنترل روی خودرو) – ABS – BAS – EBD – ESC - MDPS – VSM (مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند)
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - مجموعا 6 کیسه هوا مجموعا 9 کیسه هوا
سیستم صوتی
دارای 6 اسپیکر - قابلیت پخش CD و MP3 - ورودی های iPod و Auxiliary- قابلیت دانلود دفتر تلفن از طریق بلوتوث - در مدل‌های Limited : چنجر CD - نویگیشن - اسپیکر‌های Infinity بلوتوث – 8 گیگابایت حافظه فلش – iPod/USB/AUX – قابلیت پخش CD – 7 اسپیکر – تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد